Wie is werkelijke verantwoordelijke voor zelfdodingen ivm faillisement DSB? D. Scheringa of P. Lakeman? zie http://bit.ly/4dojot

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er waren ook echtparen die beide werkten voor de DSB die plotseling alles verloren. Ik kan me goed voorstellen dat die mensen even ontoerekeningsvatbaar zijn. De enige mensen die hier verantwoordelijk voor zijn de 2 genoemde heren. (Die zitten wel met voldoende geld lui achterovergezakt in de stoel.) Die mensen zouden persoonlijk meer gestraft moeten worden.

Geen van beiden. Het klinkt misschien heel hard, maar de verantwoordelijke voor een zelfdoding is degene die zelfmoord pleegt.

Deze hebben er wel een aandeel in, zoals zoveel mensen, maar de verantwoordelijke persoon is de zelfdoder zelf.

Ten dele. Maar ZIJ hebben uiteindelijk een situatie gecreëerd waarin de wereld voor heel veel mensen 'instortte'. Als ik mij in hen verplaats, zou ik mij dat heel erg aantrekken..

Naast het feit dat alleen de persoon die zelfmoord pleegt verantwoordelijk gehouden kan worden voor zijn eigen daden heeft deze persoon er ook nog eens voor gekozen om in zee te gaan met een bank als DSB. Als je wel voor de hoogste redementen wil gaan zonder te accepteren dat je ook kunt verliezen dan heb je een verkeerde keuze gemaakt. En meestal hadden die mensen ook al andere problemen of al eerder geldproblemen. Als je je financien goed op orde had dan is het heel vervelend als de bank failliet gaat maar heb je alsnog inkomsten of een pensioen. Ook je spaargeld voor de eerste 100.000 euro krijg je terug. Dus ja, het failliet gaan van de DSB bank zal de laatste druppel geweest zijn voor deze mensen, maar ze kiezen zelf, en ook de rest van de emmer hebben ze zelf gevuld. Er zijn ook genoeg mensen met geld problemen (en erger) die geen zelfmoord plegen. Wat is er mis met eigen verantwoordelijk? Waarom zou er altijd iemand anders als schuldige aan te wijzen moeten zijn.

Ik vind het echt heel erg als mensen zo wanhopig zijn dat ze zelfmoord plegen, alsof dat iets oplost. Ook vind ik het heel erg dat geld en geldzucht zo"n enorme vlucht heeft genomen, dat mensen er totaal in verstrikt kunnen zitten. Wat een drama speelt zich dan af, en wat is er allemaal aan vooraf gegaan, dat het mensen over de rand duwt. En wat een gevolgen heeft het voor de partners en familie. Ik denk dat Scheringa behoorlijk verantwoordelijk gehouden kan worden, door deze goklust wakker te maken in mensen, via advertenties en reclame. Uiteindelijk ben je zelf wel verantwoordelijk voor je eigen leven, en afbreken mag niet.

waarom in godshemelsnaam, zijn we toch altijd bezig met het zoeken naar verantwoordelijkheid bij anderen. het lijkt soms wel, dat je zelf geen verantwoordelijk meer kunt of hoeft te dragen. er wordt altijd met de vinger naar anderen gewezen en als het er op aankomt om de eigen verantwoording te bespreken, wordt er driftig op los gelogen. ik ben er voorstander van, dat straffen worden verdubbeld, als de dader over zijn gedrag onjuiste verklaringen heeft afgelegd en verdriedubbeld als hij er bewust over heeft gelogen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100