afgeven kleurstof op kleding

heb een zwarte suède leder vestje geeft heel veel af
wat moet ik doen help
gr. Hanne

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
11.7K

Antwoorden (4)

je kan spuitbussen kopen om suede waterafstotend en vuilwerend te maken.
dat zou best eens kunnen schelen bij het afgeven, want er komt dan een beschermlaagje overheen.
14 jaar geleden
Omdat deze nieuw is moeten de stofdeeltjes nog loskomen die het verkleuren veroorzaken.

Met een nubickspons/borstel kan je deze behandelen zodat deze deeltjes losraken. Tijdens het dragen zal het ook minder worden en na verloop van tijd overgaan. Is te koop bij schoenenwinkels.

Probeer thuis zoveel mogelijk zwart te dragen en het jasje aan zodat het hierop kan afgeven zonder te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even (uurtje) door in een badje van water met azijn leggen.
Daarna even met zuiver water spoelen en laten drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
!!Suede???!!! Shock.....
Woly anti color is een middel tegen afgeven van leren tassen, jassen en/of schoenen.
Het is te koop bij de betere schoenmaker en schoenwinkel.