Suriname heeft een BNP van 2404 miljoen dollar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rijk: in economisch opzichte valt het tegen. Er zijn veel schulden en de politiek is erg corrupt waardoor het niet snel verbetert.

Rijk: wel aan grondstoffen, aardige mensen en lekker eten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een BNP van 2.5 miljard stelt natuurlijk niets voor, da's 0.5% vergeleken met Nederland. Maar you never know wat er nog onder de grond zit: de komende 20 jaar wordt er (omdat de "gemakkelijke" olievelden bijna leeg zijn) op andere plaatsen geboord, en dan kan dat opeens zomaar wijzigen (kijk naar diverse landen op het Afrikaanse continent). Daarbij hebben ze geweldige tonijn daar in de buurt:)

Maar bovenal: het aantal mensen in Suriname dat in therapie op de divan van een psychiater ligt is praktisch 0, dus wat dat betreft lijkt het land in ieder geval erg rijk te zijn aan happy inwoners!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rijk is een ruim begrip. Het Bruto Nationaal Product per hoofd van de bevolking is alleen niet helemaal betrouwbaar als welvaartsindex van een land. Het BNP per hoofd kan hoog zijn bij een land waarvan een klein deel van de bevolking heel erg rijk is en een groot deel van het land arm. Daarom hanteert de Verenigde Naties de Human Development Index. Hierin worden naar andere kenmerken van welvaart gekeken, zoals analfabetisme en levensverwachting. In 2008 stond Suriname in deze index op plaats 89 (van de 179) en hoort daarbij tot de middenmoot.