Waarom zijn Afrikanen arm?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze leven in de jungle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige, babyfaced,maar dat wil niet zeggen,dat ze arm zijn!

Antwoorden (9)

Dat ieen simpele vraag, die niet in de maximum post lengte te beantwoorden valt. Een redelijk uitgebreid stuk in de bron hieronder.

Het korte antwoord op de vraag waarom Afrika zo arm blijft, is slecht bestuur. Het korte antwoord op de vraag wat Afrikanen zelf doen om dit te verbeteren is dat vele Afrikanen hard werken om hun eigen bestaan te verbeteren, maar dat hun leiders en regeringen eigen belang vaak boven het gemeenschappelijke belang stellen. Ze stelen en roven van hun eigen mensen en zijn niet deskundig genoeg.

Dit gecombineerd met de geschiedenis van slavernij & uitzuiging van het westen, AIDS epidemien & uitdroging maken van Afrika een continent dat heel veel moeite heeft zichzelf uit het stof te trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje kort door de bocht!
Goed er zijn meer arme dan rijke Afrikanen, maar er zijn echt superrijke Afrikanen ook hoor!

Toegevoegd na 1 minuut:
En de reden dat er zoveel arme Afrikanen zijn heeft Jelle in bovenstaand antwoord mooi uiteengezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar het schijnt heeft dat mede te maken omdat ze te weinig water hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord op deze vraag wordt wellicht anders als je arm en rijk niet bekijkt in financiële zin.

Als je naar antwoorden kijkt op vragen naar wat men belangrijk vind staat geld er vaak niet bij. Dus is het wellicht handig verder te kijken dan alleen het financiële plaatje

Bijvoorbeeld: Afrikanen hebben doorgaans een beter ritme gevoel, en (gevoel voor) muziek verrijkt je leven.
En zo zijn er nog veel meer facetten waar je naar kunt kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze verdienen te weinig... Daarom alleen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De doorsnee Afrikaan is gelukkig met dat wat hij voor vandaag heeft verdient. Is er genoeg te eten, dan is het werk voor vandaag gedaan. Ze plannen niet vooruit om rijkdom te vergaren.
Wij westerlingen noemen zoiets lui. Je zou ook kunnen zeggen dat ze met weinig tevreden zijn.
Rijkdom bouw je op door meer te verdienen dan je voor je normale levensonderhoud nodig hebt. Wat overblijft stapelt op tot overschot, rijkdom dus.
Ik denk dat het een instelling van de Afrikaan is die ons vreemd is. Wij hebben graag een appeltje voor de dorst, een reservepotje dus. De Afrikaan denkt daar niet over na, dat maakt het verschil. Het ziet er dan uit als armoe, maar in wezen zijn ze rijker dan wij, omdat ze geen zorgen hebben voor morgen.
Dit alles geldt natuurlijk niet voor allen, noch voor de Afrikaan noch voor de Europeaan, maar het is wel een basis-verschil in volksaard.
14 jaar geleden
en de meeste landen onder de evenaar zijn arm. heel raar maar waar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het alsof het een feit is dat als je een Afrikaan ben je ook per definitie arm bent. En ik heb nu niet de illusie dat Nelson Mandela arm is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat mensen in Afrika maar door blijven gaan met gezinsvorming. In alle in ontwikkelingslanden neemt het aantal inwoners snel toe. Maar de bevolking van Afrika stijgt procentueel gezien het snelst. In Afrika wonen nu zo’n 988 miljoen mensen. Tegen het midden van de eeuw zullen hier zo’n twee miljard mensen wonen, tweemaal zo veel als nu. De meeste Afrikaanse landen kunnen hun bevolking echter nu al niet goed in hun levensonderhoud voorzien. Het is eenvoudig om nu al te zien dat de armoede daar alleen maar groter zal worden.