Hoe komt het dat sommige mensen hun antwoorden zo ontzetten goed kunnen verwoorden?

Dit terwijl ik wel weet wat ik wil zeggen maar het nooit net zo overkomt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het is behalve oefenen ook weten hoe je iets kunt overbrengen zodat andere personen dit zullen begrijpen. Verder is het gebruik maken van leestekens heel belangrijk.

Je kunt dit in je hebben, maar je kunt het denk ik ook leren door op diverse fora te rond te kijken en vragen te beantwoorden. Uit de reacties weet je of je iets goed hebt overgebracht.

Als laatste lees je je eigen bericht nog een keer door om op spelfouten en verkeerde zinsopbouw te controleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Iedereen heeft zo zijn of haar kwaliteiten toch? De een kan iets heel goed uitleggen, terwijl de ander alleen een kort feitelijk antwoord geeft.
Het zijn trouwens meestal de vrouwen die lange, uiteengezette antwoorden geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien had je beter moeten opletten op school? Of doe een communicatiecursus...

Toegevoegd na 47 seconden:
ter aanvulling op mijn antwoord begrijpt de vraagsteller mijn antwoord wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oefening baart kunst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik zonet gemerkt jah....... Was nu niet echt galant van je..

Kwestie van 'n beetje helder nadenken. En eerst alles op 'n rijtje zetten voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx Dutchmonique je hebt er ook één van mij gekregen :-) ik was echt laaiend net van zijn opmerking!! De brutaliteit!
Over een goed antwoord denk je na, en dat gooi je niet impulsief eruit.
Ook altijd even bedenken wat de vraagsteller met een vraag kan bedoelen en dat hij/zij op een antwoord zit te wachten en niet op het uiten van een tamelijk ongenuanceerde mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom ben ik vaak weer te laat, ik denk na over mijn antwoorden, lees het nog eens over enz.....Dan druk ik op antwoorden en dan blijkt alles er al te staan......:)
Tja oefening baart kunst
en heel veel herschrijven de zinnen zo kort mogelijk
weinig het woord ik gebruiken enzo.
14 jaar geleden
Ha, die Pienaar18;

Omdat er bij ooit het uitdelen van de fraaie uiterlijke kenmerken nogal flinke wachtrijen ontstonden. Sommigen zijn toen erg geduldig geweest en hebben daar nu spijt van. Anderen zijn in de veel kortere rij voor het loket 'mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden' aangesloten en hebben daar zo af en toe wel eens profijt van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat sommigge mensen hier op GV naar mijn idee,ook behoorlijk goede opleidingen hebben gehad,en heel veel levenservaring,wat ook een rol speelt,bij het beantwoorden van de vragen,en het moet een beetje in je zitten,feeling,je moet het kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben daar ook slecht in, ik moet veel te veel zeggen in te weinig tijd.. :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensen die hier goed in zijn hebben OF de mogelijkheid gehad in hun dagelijks leven om dit te oefenen. Een goed voorbeeld zijn wetenschappelijk geschoolde mensen, welke een odnerzoeksproject van soms jaren in een artikel van 3 pagina's moeten kunnen vatten: Alle lulkoek wordt verwijdert, en je houdt alleen de kern van de boodschap over.

Een andere mogelijkheid is dat deze personen rustig nadenken over het antwoord, en niet porberen uit te leggen wat ze bedoelen, maar zeggen wat ze bedoelen. En dit eventueel door heel veel herschrijven / strepen bij het antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik voor mijzelf spreek dan kan ik vaak het beste antwoord geven op een vraag waarmee ik affiniteit heb.

Ik vindt het bijvoorbeeld heel herkenbaar of ik heb het zelf ook meegemaakt. Voor mij schrijft dit dan makkelijker (vanuit mijn gevoel) dan wanneer het over iets algemeens gaat.

Soms ben ik achteraf wel eens bang dat ik daar dan te ver in doorgeslagen ben of dat ik teveel van mijzelf prijsgeef, maar als ik weet dat ik anderen er mee heb kunnen helpen maakt het wel weer veel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herkenbaar +1
Soms kan ik dat... Het gaat vanzelf... Ik zie een vraag, maak me leeg, en dan typen mijn vingers al aan... Ik weet niet eens wat ik ga zeggen, maar het is al begonnen en het gaat maar door, de gedachten komen op en worden meteen neergetypt en dan stopt het en dan lees ik het over, verander nog een foutje en dan is het doorgaan en het klopt voor mij...

Het gaat automagisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms het ook hun beroep of een belangrijk onderdeel daarvan... Zelf ben ik naast mijn reguliere baan waarin ik veel presentaties moet schrijven, ook free lance journaliste..En dat scheelt al veel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
woorden schat te klein misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door na te denken over wat je antwoord.En een antwoord duidelijk en zonder poeha uit leggen.