Hoe komt het dat sommige mensen hun antwoorden zo ontzetten goed kunnen verwoorden?

Dit terwijl ik wel weet wat ik wil zeggen maar het nooit net zo overkomt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Iedereen heeft zo zijn of haar kwaliteiten toch? De een kan iets heel goed uitleggen, terwijl de ander alleen een kort feitelijk antwoord geeft. Het zijn trouwens meestal de vrouwen die lange, uiteengezette antwoorden geven.

misschien had je beter moeten opletten op school? Of doe een communicatiecursus... Toegevoegd na 47 seconden: ter aanvulling op mijn antwoord begrijpt de vraagsteller mijn antwoord wel

Oefening baart kunst.

Ha, die Pienaar18; Omdat er bij ooit het uitdelen van de fraaie uiterlijke kenmerken nogal flinke wachtrijen ontstonden. Sommigen zijn toen erg geduldig geweest en hebben daar nu spijt van. Anderen zijn in de veel kortere rij voor het loket 'mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden' aangesloten en hebben daar zo af en toe wel eens profijt van.

De mensen die hier goed in zijn hebben OF de mogelijkheid gehad in hun dagelijks leven om dit te oefenen. Een goed voorbeeld zijn wetenschappelijk geschoolde mensen, welke een odnerzoeksproject van soms jaren in een artikel van 3 pagina's moeten kunnen vatten: Alle lulkoek wordt verwijdert, en je houdt alleen de kern van de boodschap over. Een andere mogelijkheid is dat deze personen rustig nadenken over het antwoord, en niet porberen uit te leggen wat ze bedoelen, maar zeggen wat ze bedoelen. En dit eventueel door heel veel herschrijven / strepen bij het antwoord geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100