Waarom kleding naar kringloopwinkel ?

Ik heb het idee dat de kringloopwinkel hier veel mee verdient, zo vragen ze snel 10 euro voor een 2e hands broek, welke ik daar gratis afgeef. En vraag ik me af
wat ze doen met dat geld...

Liever wil ik mijn kleding voor bijvoorbeeld Polen inleveren, maar ik heb geen idee waar dat kan (woon zelf in Enschede).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (4)

Kringloop betekent hergebruik. Dat is goed. Niet weggooien vanwege de afvalberg, maar een tweede bestemming vinden.

Bj de Kringloop is dat prima. Jij brengt het er en bent het kwijt. De Kringloop verkoopt en verdient daarmee. Van dat geld worden mensen met een handicap parttime in dienst genomen en er worden goede doelen van gesteund. Een prettige methode.

Kleding doorgevenen aan Polen/Roemenië. Doe dat alleen bij een adres waar je het kunt inleveren. Niet in zakken langs de weg. Die zakken worden per kilo verkocht en dan gaat het niet om gebruik van dragen van kleding. Puur voor vodden of papier.

Vraag bij je Gemeente of zoek in het Gemeenteboekje waar kleding verzameld wordt voor transport naar kleine dorpjes in Oostbloklanden waar mensen geen stuiver te makken hebben en waar de werkloosheid in zo'n dorpje vaak boven de 80% ligt.
Neem even de moeite om het uit te zoeken. Je doet er goed mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kringloop winkels moeten hun kosten ook dekken .
Denk aan : het vrachtwagentje .benzine verzekering belasting .
Huur van het pand .
Gas water en licht .
Maar in enschede is wel een bedrijf die wel spulletjes naar het oostblok brengt .
Ik weet het niet zeker maar de naam is volgens mij
euro trans .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene kringloopwinkel is de andere niet.
Dat is waar.

Ik geeft nog maar eens de website van de
Emmaus, meer dan tweedehands alleen.

Wat er overblijft, nadat de kosten er af zijn,
gaat naar
projecten op het gebied van armoedebestrijding in binnen- en buitenland.

http://emmaus.nl/node/29
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Qzumgy

De uiteindelijke winst dat een kringloopwinkel genereert na de verkoop van gratis geschonken herbruikbare goederen wordt integraal geïnvesteerd in sociale tewerkstelling. Dus mensen die gratis hun spulletjes geven aan een kringloopwinkel helpen mensen met weinig of geen kansen op de arbeidsmarkt aan een job.