Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De vleugel van een vleermuis ziet er heel anders uit dan die van een vogel: de vleugel is tussen heel lange vingers gespannen.
Door die vingers afzonderlijk te bewegen kan de vleermuis gemakkelijk manoeuvreren en zo bereiken of ontwijken wat hij met zijn radar 'ziet'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Radar is figuurlijk bedoeld = sonar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Door hun vleugels.

Toegevoegd na 33 seconden:
En hun radarsysteem, daardoor knallen ze nergens tegenop.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol; was ook het eerste wat ik dacht toen ik de vraag las! +1
sonar geleidt ze door het donker.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Vleermuizen vinden de weg door een echo systeem. Ze zenden hoogfrequent signalen uit in de vorm van korte "pulstreinen". De signalen worden door hun neus en/of bek uitgezonden met geluidssterktes tot 120dB! Deze signalen zijn (gelukkig) te hoogfrequent om door het menselijk oor te kunnen worden gehoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vleermuizen hebben al generaties lang geoefend en nu kunnen ze het goed... Mede door hun sonar on board... En mede door de vleugels... kortom ze zijn goed getraind...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een ring van 30 centimeter diameter in het donker.
Door een donkere kamer waarin kris-kras garen is gespannen.

Door hun sonar. Door hun oren. Door hun vleugels.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
In een heel interessante aflevering van Nat. Geogr. over het onstaan van vliegende dieren/vleugels, bleek tot mijn grote verrassing, dat de vleermuis het jongste type vleugels heeft, dus als laatste type vleugel geëvolueerd.
Dus na de 'kladjes' van alle andere vleugels, van niet-beweeglijke 'zeil-mechanismes om op de wind op zoek naar eten en partners te zweven, en via de vliegende dinosauriers via de insektenvleugels en het uit schubben ontstane fenomeen 'veren', is dit de modernste manier van vliegen - geen wonder dus, dat dit ook de beste manier is.....(Die aflevering heette 'Flight', als hij nog eens herhaald zou worden, kan ik hem héél erg aanbevelen)

De byzondere sonar is al genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding