hallo! ik ben heel erg bang voor spinnen na 1x zien kan ik bijna niet meer slapen. weet jij daar iets op? hoop het wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Ik denk dat je moet bedenken waarom je er zo bang voor bent. Wat vindt je nou zo eng aan dat beestje? de Spinnen die in Nederland in het wild leven, zullen je namelijk niets doen.

Google eens op Angst voor Spinnen, en wat daar aan te doen?'' daar staan vast wel tips tussen. Je kan er ook een in een glazen potje laten doen(wel gaatje in deksel) Zodat je dat beestje eens goed kan bekijken, en je afvragen of je er nou echt zo bang voor moet zijn. Op die manier heb ik er ooit langeleden iemand vanaf geholpen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt een spinnenfobie hebt: die valt te genezen.
Hier lees je er meer info over: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/40743-leven-met-een-spinnenfobie.html
Bedenk wel: die spin vindt jou enger dan jij haar, en: spinnen haten warme voetjes dus ze lopen ook niet over mensen heen, omdat je huid onprettig warm aanvoelt voor ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk je: die kleine beestjes kijken naar een reus als ik, en ik ben bang? En spinnen in Nederland doen je niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een kerel, en ik ben bang voor spinnen! Het is niet zo erg dat het een fobie is, maar ik vind het enge beesten, en ik durf ze ook niet meer in mijn handen te pakken. En dat is erg raar, want als kind durfde ik dat wel, sterker, trok ze de poten uit enzo. Nu heb ik er een angst voor ontwikkeld en ik zou niet weten waarom of hoe.
Gelukkig ben ik nog wel 'dapper' genoeg om ze te vangen en ze het huis te wijzen. Maar doodmaken vind ik vies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's misschien je straf voor het poten uittrekken...
En waarom zou je ze doodmaken? Buiten zetten is genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je nog gelijk ook. Vroeger martelde ik ze... totdat ik ineens een periode had dat ik nachtmerries over spinnen kreeg. Ze achtervolgden mij altijd! En ze waren altijd sneller als ik!
En spinnen zijn inderdaad erg snel, en dat is dus de oorzaak geworden van mijn angst.
Inderdaad een soort van straf denk ik.
Met de stofzuiger door de kamer