Wie weet een leuk idee voor een spreekbeurt?

Alles mag! Echt alles! Behalve voetbal want dat vind de leraar saai..
Dus wie weet een leuk idee?
Noem de gekste, origineelste, raarste, leerzaamste, interessantste, leukste dingen op!

Toegevoegd na 3 minuten:
Behalve vieze, racistische en andere dingen (je weet wel wat ik bedoel) onderwerpen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Doe anders wolven of de Sims Of Google YouTube misschien Avici

Het beste antwoord

Een leuke spreekbeurt zou over faalangst kunnen gaan ,je hebt positieve faalangst en negatieve faalangst,jou klas genoten zullen zich zelf er in herkennen en boeiend kunnen luisteren.Er is genoeg te vinden op internet over dit onderwerp.Succes met je keuze.

.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm.. niet zo'n slecht idee.. Ik wilde eerst ook een spreekbeurt houden over spreekbeurten xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoek maar eens wat informatie op , dan kan je er in verdiepen,en vindt je het boeiend om erover te vertellen.succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit het wordt! Bedankt! :)

Andere antwoorden (23)

Konijnensex,dat is een leuk en interessant onderwerp! Dat vinden de konijnen zelf ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien moet je maar beter somminge dingen voor je houden. -1.
voor hetzelfde geldt zit hier een kind achter ofzo:s
doe een onderwerp wat begrip kweekt bij jouw klas.
dyslexie bijvoorbeeld, of pesten op school.
14 jaar geleden
Vulkanen. Daar heeft mijn zoon ooit eens een spreekbeurt over gemaakt, compleet met een maquette met een echt werkende vukaan. Op het moment supreme werkte de vulkaan helaas niet zoals ie hoorde te doen, maar met wat hij erbij te vertellen had leverde het hem toch een 9 op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel leuk, maar vulkanen is niet meer echt origineel. In iedere klas zit er wel een kind dat zijn/haar spreekbeurt over vulkanen houdt. Het spreekt jeugd gewoon enorm aan.
Ik heb een keer een spreekbeurt gehouden over de kolibrie. Een heel mooi en interessant beestje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet over welke leeftijd het hier gaat, maar aangezien je op GV zit ga ik uit van toch wel de hoogste groepen van de basisschool of anders het middelbaar.

Leuk onderwerp is je eigen hobby, het beroep van je vader of moeder (of opa of oma) dat je interessant vindt, een beroep wat je later misschien wil worden (dan heb je gelijk voor jezelf ook meer informatie).
Wat zeker op het middelbaar heel interessant kan zijn is bv de gevaren van overmatig drinken of roken of drugsgebruik. Ten eerste heb je zo zelf wat informatie over die onderwerpen en behoed je je medeleerlingen voor eventuele problemen...

Verder is er misschien een diersoort die je interessant vind, of het ontstaan van vulkanen of nog iets anders. Als je echt niets kunt verzinnen kijk dan eens in de bieb bij de informatieboekjes. Daar staat vast een onderwerp bij wat je interessant vindt, plus dat de benodigde informatie ook nog in het boekje staat.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV is een hele goede optie... Het is nieuw en modern... kortom een een goed onderwerp voor een spreekbeurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar dacht ik ook al aan :P
Een spreekbeurt over abortus kan wel interessant zijn.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien je nicknaam zou een verhandeling over computerspellen in het algemeen en nintendo in het bijzonder wel leuk zijn. Ik wed dat je er veel van weet en er dus boeiend over zal kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja aan de ene kant wel.. Maar aan de andere kant is het misschien zo'n -.-" onderwerp voor m'n klas en het moet wel een beetje leuk zijn..
Als je van dieren houdt, zou ik een dier kiezen dat nooit zo vaak gekozen wordt voor spreekbeurten. Spinnen bijvoorbeeld of het voorbeeld dat voor mij staat vermeldt van de kolibrie vond ik een erg mooie!

Je kan je spreekbeurt ook over serieuze zaken houden, zoals bijvoorbeeld Amnesty International (zij zetten zich in voor mensenrechten. Deze is mij heel erg bij gebleven van vroeger) of Childcare, Greenpeace, Artsen zonder grenzen, Unicef, etc. Het leuke is dat je bij al deze 'organisaties' een pakket kan aanvragen voor je spreekbeurt!

Toegevoegd na 55 seconden:
Ps; het mooie kolibrie-antwoord kwam van Navarro ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politie, kweek begrip voor deze dienst. Ik weet zeker dat je hulp kunt krijgen van deze instantie m.b.t materiaal of informatie!

Anders geweld in het openbaar vervoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je spreekbeurt over een goed doel bv het WNF. Ze zullen je graag matriaal sturen om je hierbij te helpen.
Het is nog nuttig ook, want wie weet trek je klasgenoten over de streep en worden ze lid van dit goede doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over roken,sex,auto s,dieren enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zijn de interesse's van je leraar?
Stel dat hij heel erg veel van golfen houdt.
Gevoelig onderwerp voor hem.
Misschien dat hij je dan een puntje extra geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor de hand ligt is een spreekbeurt te houden over een onderwerp die jou, en/of je leeftijdsgenoten bezig houdt.
Het is leerzaam, educatief en nodigt de groep uit tot het delen van info en opgedane ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent hier actief als "NintentoNerd"...

Dus waarom geen spreekbeurt over Nintendo, als iets voor jou zelf interessant is, is het ook een stuk leuker voor de luisteraars!

In ieder geval heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag laatst toevallig op de site van Bolletje dat je er een spreekbeurtpakket kunt downloaden.
Zo zijn er wel meer sites van bedrijven/producten die informatie geven aan scholieren voor een spreekbeurt of werkstuk. Ik heb verder niet echt ideeen, maar omdat ik die link laatst tegenkwam dacht ik dat ik um je maar even moest geven.
Succes in ieder geval :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang de penissen zijn bij dieren. Bijvoorbeeld de walvis heeft er een van drie en een halve meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NintendoNerd, wat vind je van een spreekbeurt over gokverslaving?
Misschien helpt dat vóór je een ervaringsdeskundige bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rol van internet in het sociale leven.

De laatste 20 jaar is de structuur waaropmensen met elkaar om gaan erg verandert. Inplaats van buiten te voetballen zie je meer en meer kinderen naar de PC evrtrekken. Als je dit goed beschrijft & uitlegt wat de gevolgen zijn, heb je een topper
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien over reclame? vormgeving? fotografie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar weet je het meest van en waar besteed je de meeste tijd aan (wat doe je het liefst). De kans is groot als je daar over nadenkt, dat je uitvindt wat jouw passie is. Spreken daarover zal je waarschijnlijk heel makkelijk af gaan.

Suc6!
Hans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn zoon heeft een spreekbeurt gehouden over bijgeloof, echt leuk, knoflook mee, hoefijzers, potjes zout. Als je het uit gaat pluizen zit de wereld vol met bijgeloof, het getal 13, onder de ladder doorlopen, vrijdag de 13e en ga zo maar door. succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik daar een spreekbeurt over houd krijg ik misschien ongeluk :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is wel een tof idee.
Tornado's. En dan compleet met powerpoint en eventueel een filmpje. Goede uitleg geven hoe ze ontstaan.
Succes gegarandeerd.