Wie weet moeilijke galgjewoorden?

Moeilijk als in een combinatie letters die weinig mensen raden, niet moeilijk als in "Kijk ik plak 10 woorden aan elkaar nu is het moeilijk!!"

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Schouw Vijf letters die allemaal beduidend weinig voorkomen in het alfabet (vaak hangen ze al als alleen de O is geraden, en heel soms de OU, maar dan blijft er nog zo veel over, dat het één van de lastigere woorden is. Hoe langer een woord is, hoe minder woorden er zijn met letters ongeveer op dezelfde plaats, dus hoe makkelijker het te raden is. Hoe korter, hoe moeilijker. Vooral als je de meest voorkomende letters (E. N. D. R. T enzo) zo veel mgoelijk vermijdt, en zoveel mogelijk zeldzame letters (W, B, J) probeert te gebruiken.

Erwtengrutte of alleen erwtje...

vieux Toegevoegd na 28 minuten: palmoliepers

Een collega heeft me onlangs laten hangen met Sphynx. Hij wist nog niet dat het tegenwoordig als sfinx geschreven wordt. Maar de Sphynx is ook een kattensoort. Ik heb de collega terug gepakt met het volgende woord: przwalskipaard Toegevoegd na 20 minuten: Ok, ik weet er nog één, met dan aan een vraag van Suniram: hippopotomonstrosesquippedaliofobie (http://www.goeievraag.nl/vraag/naast-dyslexie-slissen-hippopotomonstrosesquippedaliofobie-woorden.25508)

gemsnd,quiz.

Sphinx

hyenavel (vel van een hyena)

Quadrafonie

elektriciteitsproductiemaatschappij Toegevoegd na 32 seconden: Populair

het woord; Alfabetischlexiografischevolgorde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100