Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iedereen een postbus openen naast een regulier postadres?

En kun je dan alle post daar rechtstreeks naar toe doorsturen..?
Mag je ook ipv een postadres een postbus aanhouden als regulier adres of moet dat perse altijd een straatnaam zijn...

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel dat ook banken en belasting de postbus als eerste postadres aanhouden..dus geen post meer thuis maar alles naar de postbus...

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja hoor, iedereen kan een postbus nemen. Je mag al je post daarheen laten sturen.

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal.. Je moet wel altijd ingeschreven staan op een woonadres..

Maar je mag altijd je postbusadres opgegeven als adres..

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/service/postbus-aanvragen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik bedoel dat ook banken en belasting de postbus als eerste postadres aanhouden..dus geen post meer thuis maar alles naar de postbus...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je kan OVERAL opgeven dat je een correspondentieadres wilt gebruiken, dat is dan het postbus adres. Dat moet je dus even overal wijzigen... verder geen probleem. Als je alles wijzigt ontvang je niets meer thuis...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
@congoleo: De kans dat de Belastingdienst de post naar een Postbusadres stuurt is ongeveer net zo groot als het bericht dat de Paus zich tot de Islam heeft bekeerd...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
@Starbless: dat is niet waar.. het is geen probleem!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wow starbless... wat een scherpe!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Kwestie van ervaring met Blauwe enveloppen die aankomen op een adres, waarvan de TNT zei dat het niet bestond. En ik had overigens netjes mijn postbus nr. opgegeven als correspontentie adres...

Andere antwoorden (4)

Ik heb een tijdje een postbus adres gehad, omdat volgens TNT mijn adres niet bestond. Maar als je bedrijfsmatig bezig ben dan is een postbus nummer aanvragen bij TNT een stuk gemakkelijker dan om dit als particulier te doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zo moeilijk is het voor een particulier ook niet...net zo makkelijk als zakelijk hoor.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dan is dit recentelijk veranderd...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
het is al jaaaren zo makkelijk...Alleen vroeger liep alles via de zakelijke afdeling.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
En jij werkt voor TNT begrijp ik nu?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
haha nee hoor, maar wij hebben al jaren zelf een postbus en hebben het een aantal keer voor iemand anders ook moeten regelen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Yep, ik heb er ook jaren een gehad. Aanvragen is heel makkelijk, opzeggen wat moeilijker... ;-)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dounja, gaat je post daar automatisch heen of moet je alle afzenders eerst op de hoogte brengen? Een doorzendservice is maar tijdelijk en kost kapitalen en een zakelijke doorzendservice kan niet als particulier..
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik heb het toen overal zelf doorgegeven. Misschien kun je eens bellen met TNT. Die kunnen je meer vertellen.
Zowel bij de bank als bij de belastingdienst dien je je woon- of vestigingsadres op te geven.
Als correspondentieadres kun je je postbusadres opgeven.
Je kunt je echter niet aanmelden als klant bij een bank met enkel een postbusadres. Je zult je ook moeten legitimeren en de bank neemt een fotocopie van je paspoort of rijbewijs.
Als je een accountant een volmacht geeft om je zaken met de belastingdienst af te wikkelen is deze sinds kort ook verplicht om je legitimatiebewijs én een uitreksel van de KVK in zijn administratie te bewaren. Indien de belastingdienst hier om vraagt moet hij deze bewijsstukken kunnen overleggen.

Als je bij TNT een postbus aanvraagt krijg je deze mits er een beschikbaar is.
Bij inschrijving moet je ook hier een legitimatie tonen plus uitreksel KvK als rechtspersoon. Je betaalt een borg voor de sleutels en vanaf dat moment krijg je automatisch geen TNT post meer op je huis/zaakadres, want TNT sorteert je 'huispost' direct naar de postbus, net zoals ze dat doen bij een verhuisbericht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dus dan zorgt TNT dat alle post ipv op mijn thuisadres rechtstreeks naar de postbus gaat.. ongeacht wat op de enveloppe staat?
Boven alle info die al gegeven is:
Kost je wel 150 euro per jaar plus 30 euro éénmalig.
Wil je nog steeds?
(Lees meer...)
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja hoor....waarom niet...is in mijn situatie het gemakkelijkste de komende maanden..
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Succes!
Ja, als je maar betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing