Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat je na het slikken van slaap medicatie nog niet kan slapen?

ik slik melatonine (5mg) en als ik dan niet kan slapen nog meer (7,5 of 10mg) maar ik slaap dan nog niet hoe kan dat??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
620

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik weet niet hoe lang van te voren je de medicatie slikt. Vaak heeft zoiets even tijd nodig om "in te werken". Er staat vast wel iets op te verpakking over hoe lang van te voren je het moet innemen voor het beste effect. Zo niet, zou ik even je huisarts vragen over hoe en wat. Suc6
(Lees meer...)
13 jaar geleden
mensen die zonder melatonine slapen kunnen soms ook niet slapen.. (ik denk namelijk dat je geen melatonine aan maakt ofzo anders slik je niet zo veel..) ik denk dus dat het gewoon normaal is, als het vaak gebeurt toch even langs de huisarts krijg je misschien zo nodig sterker spul ofzo.. (wel leuke naam trouwens xD)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Zijn jullie familie ofzo? Of zijn die namen toeval?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou volgens mij is dat toeval..
Waarschijnlijk zit het niet-slapen probleem niet in de aanmaak van melatonine in je hersenen. Je lichaam maakt genoeg, en extra innemen via pilletjes heeft geen extra effect. Het niet-slapen probleem moet dus op een ander vlak worden gezocht.

Maandag even langs je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het ongeveer 30 tot 60 minuten voor het slapen in nemen dan werkt het optimaal. ( maar dat is voor iedereen verschillend)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 mg is best een stevige dosering.

Wat kan helpen is een uur voordat je naar bed gaat, geen tv of pc meer. Hoorde deze tip ooit van een moeder. Het schijnt dat het beeldscherm en tv flink inwerken op je hersens, simpel gezegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding