Moet ik postzegels gebruiken voor het verzenden naar een adres met een antwoord nummer?

Hallo,

Ik ga een boek van bol.com retour terug sturen.
Het gaat naar een antwoord nummer en dat is volgens
hun kosteloos. Houd dit in dat ik gewoon zonder postzegels
deze boek in de brievenbus kan stoppen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Ja, Bol betaalt hiervoor de kosten!

Tip van de Dag:
Je kunt niet alleen brieven naar een antwoordnummer sturen, maar ook pakketten en aangetekende zendingen. Het is daarom niet vreemd dat op het internet lijsten van bedrijven met antwoordnummer circuleren. Je kunt hiermee een kleine bezuiniging van 't huishoudbudget realiseren. De bedrijven en instellingen houden hun antwoordnummers liever geheim en zijn niet gelukkig met het 'oneigenlijk' gebruik van hun antwoordnummer. Post kan echter niet geweigerd worden op een antwoordnummer. Het bedrijf of de instelling kan jouw brief wel vertraagd of zelfs niet beantwoorden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Postzegels zijn niet nodig bij een antwoordnummer. Is het een pakketje dat niet in de brievenbus past moet je bij het postkantoor even inleveren en dan krijg je een bewijsje mee. Hoef je ook niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes, antwoordnummers zijn altijd gratis. Dus probeer altijd het antwoordnummer van een bedrijf te vinden ;-) Let wel op: voor postbusnummers moet je wel betalen.