Zou jij weleens een geheel ander leven willen leiden?Of zoals mijn oma altijd zei : Ik wou dat ik 18 was en dan weten wat ik nu weet...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (13)

Nee zou ik niet willen... Ik wil dat het was zo het nu is...

Niet meer en niet minder, en daarom kan ik nu al gelukkig zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weleens wel ja, een dagje een Rockstar zijn, of de president van de VS! Of een tijdje als richman, om erachter te komen hoe het is om vermogend te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja,daar kan ik me wel in vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je haalt de woorden uit me mond.
Nee, ik ben totaal tevreden. Ook met alle fouten die ik gemaakt heb en vervelende dingen die ik heb meegemaakt. Zonder al die dingen zou ik niet zijn wie ik nu was en zou ik niet zijn op de plek waar ik nu ben.
Wat je oma zei is onzin. Als je 18 bent en de kennis hebt van een 70-jarige, dan ben je totaal ongelukkig, want dan kun je niet meer onbevangen verliefd worden op dat lekkere stuk of doldwaas dansen op stomme muziek. Je kunt niet meer genieten omdat je weet dat aan al het genieten een eind komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is het leven een grote keuze en als het leven wat je nu geleid hebt niet brengt wat je wil. enig idee hoeveel tijd je hebt om er iets van te maken. Je moet het dan alleen wel echt nemen. Ik ken mensen die wel 40 levens hebben geleden en waar echt totaal geen paralellen in te vinden zijn. Maar goed, dat zijn speciale mensen, wilskrachtige mensen, en helaas inherent aan de stijl niets ontziende mensen, maar toch, er is niets anders dan nu en je eigen leven dus maak ervan wat er in zit. En verandering is de enige manier om de ultieme voldoening te vinden voor sommigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,

Je oma heeft het verkeerd.
Zij weet die dingen die zij nu weet doordat zij die keuzes allemaal heeft genomen die ze heeft genomen.
Als zij kiest om op haar 18e andere keuzes te maken. Zou zij nu niet weten wat ze nu weet.
Zij zou dan hele andere dingen weten.

Een goede mens blijft jong van geest maar met de wijsheid van een heel leven. En dat in een oud lijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed
Nee, ik ben nu tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Erwin;

Als ik de kans kreeg om (een deel van) mijn leven over te doen deed ik alles anders. Niet omdat ik van zoveel dingen spijt heb, maar ik zou van een aantal cruciale momenten wel eens de afloop willen weten als ik destijds andere keuzes zou hebben gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel weer 18 jaar zijn maar niet weten wat ik nu weet... zou alles opnieuw willen ontdekken en meemaken.. en wie weet wel weer dezelfde ellende ondervinden maar dan dan: so be it...
Als ik dan al wist wat ik nu weet zou ik meteen weer opnieuw willen beginnen!..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mijn grote droom is al jarenlang om een groot landhuis in het Lake District of in Wales te hebben, en daar een 'Honden+Mensen-Hotel van te maken.
Ik ben een jaar boerenknecht geweest in Wales, en vond het natuurverbonden leven op het platteland geweldig.
Dan nog mensen en honden de vakantie van hun leven te geven in de omgeving waar ik zo van houd - het lijkt me zoooooo geweldig...
Maar ja - de laatste keer dat ik in mijn spaarsok keek, kon ik misschien nét het toegangshekje en de brievenbus bekostigen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou geen ander leven willen leiden dan het leven wat ik nu leidt.Maar ik vraag me soms wel af hoe mijn leven eruit had gezien als ik andere keuzes had gemaakt.Als ik die HBO studie had gedaan,als ik niet op jonge leeftijd kinderen had gekregen of als ik zelfs helemaal geen kinderen had gekregen( gelukkig heb ik ze wel gekregen).
Hoe anders had mijn leven er dan uitgezien,heel anders maar vast niet beter.

En ik zou geen 18 willen zijn en weten wat ik nu weet,dan was ik niet zo'n onbezorgde 18 jarige geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je oma keuzes heeft gemaakt waarvan ze spijt heeft gehad of de verkeerde keuzes. Ze zal daar vast wel in berust zijn, maar denkt tegelijkertijd als ik het over zou doen met wat ik nu weet zou ik het anders doen.
Ook mijn moeder roept dat wel een. Ze zei er dan gelijk bij dat ze nooit geen 5 kinderen zou hebben gehad maar het bij 2 had gelaten. Laat ik nou net de 3e zijn. en dan zeg ik gekscherend, nou lekker mam dan had ik er niet geweest. maar ik begrijp best wat mijn moeder bedoeld. Ze heeft het niet altijd even makkelijk gehad, en vroeger hadden ze ook niet zoveel kansen als nu. Je moest gewoon aanpakken en je steentje bijdragen. Ze is nu 72 en nog steeds hard voor zichzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb toentertijd gedaan wat ik dacht te moeten doen en ik zou dat weer zo doen. Mijn leven herhalen lijkt me helemaal niets. Weer een vakantie naar dezelfde plek Brrr.
Nee het zou misschien wel prettig zijn als je het opnieuw kom doen, maar dan als iemand anders en dat jezelf kunt bepalen wie die andere zou zijn. Maar het gras is altijd groener bij de buren, dus laat maar.