Kun je eSHa EXIT gebruiken in een aquarium met vissen eitjes?

ik heb maandag 1maart 2010 eSHa EXIT gekocht en in het aquarium gedaan,maar mijn vis heeft die avond eitjes gelegt.
kan dit schadelijk zijn of niet?(voor de eitjes)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (1)

Ik heb de volgende tekst voor je gevonden:

"Aangezien ik in mijn aquarium vissen van het soort Microgeophagus ramirezi (Antennebaars) heb, die vaak erg gevoelig zijn voor vreemde stoffen zoals medicijnen, had ik gekozen voor het medicijn Exit van het merk eSHa.
Van dit medicijn wist ik dat het bij mijn zus geen negatieve invloed had gehad toen zij het toepaste bij een aantal jonge goudvissen van enkele weken oud. Ook zou dit medicijn volgens de bijsluiter zelfs op zeer gevoelige vissen geen negatieve invloed hebben.

Gezien deze feiten durfde ik het wel aan dit medicijn in mijn aquarium te gebruiken zonder quarantaine bakken in te richten voor de Antennebaarsjes. Na een kuur van drie dagen was de stip op de vissen verdwenen en bleken ook de Antennebaarsjes geen hinder gehad te hebben van dit medicijn. Sindsdien is de stip ook niet meer teruggekomen bij mijn vissen."

Er staat weliswaar niets over eitjes, maar het is blijkbaar geschikt voor erg gevoelige vissen dus zou ik het risico nemen. Als de eitjes uitkomen terwijl er stip heerst maken ze ook niet veel kans.