Is er een verschil tussen welk merk je rookt ?

Er bestaal wel heel veel merken van een pakje sigaretten maar is er een verschil er tussen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
13.3K

Het beste antwoord

Er is zeker veel verschil tussen de merken die je rookt. Ik ben zelf een roker en heb zo mijn echte voorkeuren.
Buiten het feit dat ieder merk zijn eigen onderscheid heeft tussen zwaar of light, is de smaak altijd anders vind ik.
Ik rook zelf menthol, en de onderlinge verschillen zijn groot. Zo proef je bij de ene meer en scherpere mentholsmaak dan bij de ander.

Ik probeer toch zo light mogelijk te roken... al is het net zo slecht en ongezond. Toch kijk ik even op de zijkant van het pakje hoeveel teer, koolmonoxide en nicotine de sigaretten bevatten. Dat verschilt namelijk ook echt per merk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dat zal ik doen . bedankt voor de tip :)

Andere antwoorden (6)

Ja, heel verschil. Bijna elk merk sigaretten smaakt anders en ook het ene merk shag of het andere is zelden exact gelijk, al is het dan wel weer moeilijk blind te proeven welk merk je precies te pakken hebt. (Je 'eigen' merk haal je er vaak wel uit).
Geen enkele sigaret of shag smaakt naar / bestaat uit 100 % tabak ; de tabak is altijd minimaal gesausd of voorzien van toevoegingen, waardoor elk merk zijn eigen geur en smaak krijgt. Bij pijptabak is dat nog sterker het geval.
Het verschil is in zoverre onbelangrijk, dat je aan alles kunt wennen, en een toevallig lekkere smaak beslist geen reden is om twee keer zoveel voor een pakje te betalen. Net zoiets als met koffie eigenlijk. Ze smaken allemaal naar koffie, en de onderlinge verschillen zijn voor de een een reden absulrd dure koffie te drinken, de andere wil gewoon lekker veel voorweinig.
De meeste shagrokers zullen je overigens vertellen dat shag vrijwel altijd lekkerder is dan sigaretten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je heldere antwoord..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord + maar ze is pas 15..... :-O
ik rookte altijd marlboro menthol, maar sinds die niet meer te betalen zijn, rook ik sigaretten van de diverse huismerken.
ik merk weinig, eigenlijk geen, verschil.
als ik de diverse pakjes vergelijk, is teer- en nicotinegehalte gelijk.

verder zullen er zeker extra zware of juist lichte sigaretten te koop zijn, en daar zal je wel duidelijk verschil in merken.
14 jaar geleden
Ik vind dat je het verschil wel degelijk proeft. Nog beter proef je het verschil tussen sigaretten en shag, en tussen sigaretten en sigaren. Het is allemaal tabak, maar de smaakverschillen zijn enorm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De smaak kan verschillen, wat niet verschilt is het gif dat je inademt.In tabaksrook zitten 4000 chemische stoffen en 40 ervan zijn kankerverwekkend.Dus, bezint éér je begint!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, volgens mijn vriend wel. Die rookt en heeft ook echt zijn voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet, als je er maar hard genoeg om 'verlegen' zit. Een verstokte roker die rookt zelfs nog een stuk touw als het moet.

(Bron: Alan Carr, auteur van het boek Stoppen met Roken)