Wat is een gezonde vervanger voor chips...???

Het is misschien een beetje een rare vraag maar ik ben zooo verslaafd aan chips en ik kom er alleen maar meer van aan :( wie weet een goede vervanger...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
24K

Het beste antwoord

Waarom raar dat je aan chips verslaafd bent? deze verslaving komt door dit ingrediënt:

Mononatriumglutamaat, MSG, Natriumglutamaat, Ve-tsin ook wel e621.

Het versterkt je smaak x10 op een onnatuurlijke manier waardoor dit zo erg de "heerlijkheid" prikkels geeft dat je niet meer kunt stoppen. ook heeft het invloed op je humeur/gedrag, dit kan het erg verslechteren

Stop ermee en er gaat een wereld open. hopelijk is dit voor jouw ook een drijfveer om er van af te blijven. Trouwens ook een goede en bewuste keuze!

Ik eet s'avonds 3 stukken fruit wat prima de zogenaamde trek stilt. niet te dicht voor het slapen want dat is weer slecht voor je tanden.

Toegevoegd na 3 minuten:
en als je toch iets wat wat pittiger is dan kan je een rijstewafel nemen met misschien smeerkaas? vind ik ook erg goed te doen maar wat je erop doet moet je natuurlijk zelf weten.

Nogmaals een goed initiatief en veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je goede reactie!!
Ik ga een poging wagen.... Hoop dat k er vanaf kom

Andere antwoorden (11)

daar kan ik kort en bondig antwoord op geven

noten.
alle noten soorten zijn een heel goed en gezond ze bevatten stoffen die jouw lichaam nodig heeft en ze zijn erg lekker als tussen doortje het knabbelt ook lekker weg net als chippies.er zijn ook veel verschilende soorten en ook dingen als studenten haver waar ook pinda,s(officieel peulvruchten)en gedrogde vruchtjes in zitten zijn beter als een vette chips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat echt zo ja?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Noten, zoals bijvoorbeeld pinda's zijn ook heel vet! Deze worden namelijk gebakken in olie. Dit wil niet zeggen dat noten niet goed zijn. Bepaalde noten kunnen heel erg gezond zijn zelfs. Maar kies dan wel voor bijvoorbeeld bruine amanelen of walnoten, deze gaan niet door de frituur en zijn hartstikke gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let wel op dat ondanks dat noten gezond zijn ze nog steeds heel veel caloriën bevatten, dus eet maar een klein handje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noten zijn gezond, maar met mate. Ze bevatten heel veel vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebrande noten bevatten wel relatief veel vet, maar dat is "gezond" vet. Dus voor je gezondheid zeker niet schadelijk, met mate gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeveel vet er noten zit is mij helaas niet bekend.Maar het lijkt mij dat amandelen cashew hazel &walnoten ed minder vet zijn dan chips.maar misschien heb ik dat wel mis.Een Beetje vet is als je normaal beweegt zo'n 1 a 1 1/2 uur per dag niet zo'n heel groot probleem lijkt mij.als je verder een beetje op je voeding let.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gezond vet nodig voor je gezondheid. Noten zijn gewoon heel goed. Ik ben het dus helemaal met je eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is net als met pannekoeken: meer dan 5 per dag is beslist niet gezond.
Nee. Noten, zoals bijvoorbeeld pinda’s zijn ook heel vet! Deze worden namelijk gebakken in olie. Dit wil niet zeggen dat noten niet goed zijn. Bepaalde noten kunnen heel erg gezond zijn zelfs. Maar kies dan wel voor bijvoorbeeld bruine amandelen of walnoten, pelpindas zijn ook goed, deze gaan niet door de frituur en zijn hartstikke gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magnetron popcorn!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bakje rauwkost misschien? Dat is ook lekker knapperig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kroepoek.... is gezonder dan chips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook nogal vet...
Ik zou begin met iets van tucs en dan steeds afbouwen. Sterkte met je 'verslaving'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn zoute sticks minder calorierijk. Maar eet ook die met mate.
Als je graag iets onbeperkt wil kunnen eten maak dan een schaal vol reepjes rauwe wortel, paprika, komkommer, etc. En maak een dipsaus van magere yoghurt met een zakje dipmix van duyvis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reepjes rettich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sojacrackers!!! Superlekker!! Zit echt geen kcal in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijstchips. Lekker om te knabbelen maar veel minder erg. En dan elke dag een paar minder. Want afbouwen van die chipsverslaving is wel beter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij o.a. de Jumbo hebben ze ook groentechips. Dat is een combinatie van gebakken pastinaak, wortel en biet. Ik vind het lekker, bevat geen kleur- geur- of smaakstoffen, het is glutenvrij en ook nog eens veel minder vet dan gefrituurde aardappelchips.

Ook Lay's Baked zijn beter: die bevatten veel minder vet omdat ze voor een gedeelte in de oven zijn gebakken. Neem wel de naturel-variant: in alle andere smaken zit E621, mononatriumglutamaat, dat zorgt ervoor dat je er steeds meer van wilt eten, zoals bovenstaande GV'er al opmerkte.