Dat hangt er wel van af waar de jaloersheid over gaat.

De beste remedie tegen veel "typen" jaloersheid is (zit je vast niet op te wachten): ouder worden.

Bijv in relaties, jonge mensen kunnen er vaak erg slecht tegen als hun partner ook nog contacten heeft met anderen. Vaak, als je lang samen bent en wat ouder, heb je meer vertrouwen óf kun je iemand beter inschatten en kun je het "risico"beter bekijken.

Als je jaloers bent op de mooie spullen van een ander, verdien je (hopelijk) zelf ook wat meer als je ouder bent óf je geeft niet meer zoveell om kleding en spullen en dan kan het je niet meer zovee schelen.

Als het inderdaad jaloersheid is in een relatie kun je alleen de knop in je hoofd omzetten. Als je jaloers bent als je partner iets zonder jou doet enz. bedenk dan EEN ding. als je samen oud wilt worden moet het wel leuk blijven, VOOR ALLEBEI. En allebei moeten ook kiezen voor de relatie. Hoe jaloerser je bent, hoe meer je iemand controleert en vasthoudt en (als je pech hebt) kweek je daarmee een partner die geheel geen eigen verantwoording neemt, die doet wat hij/zij wil in de wetenschap dat JIJ wel bijstuurt als het fout dreigt te lopen. NIET DOEN DUS. Je wilt toch iemand die ECHT voor jou kiest en dat BLIJFT doen, ook als er nog andere interessante mensen op de wereld blijken te zijn. Daar heb je ook recht op.

Ik herken het wel hoor, 20 jaar geleden was ik ook wel eens bang of jaloers, nu denk ik veel vaker: graag of niet en het gevolg is dat de ander dan veel meer zijn best doet.

En degene die dat niet doet is jou niet waard!!!
13 jaar geleden
Door niet zo onzeker over jezelf te zijn. Als je zeker bent van jezelf dan voel je je ook niet door alles en iedereen bedreigd. Als je iemand verstikt rent hij of zij zelf heel hard van je weg. Dus je kan maar beter los laten, om juist iemand aan te trekken. En dan echt, en niet als houding "hard to get" spelen of als opstandig. Maar vooral met jezelf bezig gaan en werken aan je eigen zelfvertrouwen. Dan houdt jaloezie ook op.