Door jezelf te forceren positief te denken. Normaal als je iemand ontmoet denk je bijvoorbeeld: "wat heeft die vent lelijke tanden". Als je jezelf forceert iets positiefs te denken bijvoorbeeld: "wat een leuke broek heeft hij aan". Ga je vanzelf positiever in het leven staan.

Het is trouwens wel een moeilijk proces omdat je waarschijnlijk nu als automatisme direct negatieve gedachtes hebt. Om dit te doorbreken zul je echt een lange tijd positief moeten denken zodat je automatisch een positieve gedachte in je hoofd krijgt.

Overigens is lang niet iedereen het hier mee eens. Een zoekopdracht op google naar geforceerd positief denken geeft ook resultaten waarin staat dat deze methode absoluut niet helpt.

Als laatste:

Veel bronnen zeggen dus niets forceren enz. ik bedoel met forceren meer oefenen en de nadruk leggen op de positieve gedachtes. De negatieve gewoon proberen los te laten en te vergeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Door ten eerste in oplossingen te denken, niet in problemen. Leer daarnaast eens te genieten van de dingen om je heen... ja je hebt dan misschien je examen verpest, maar het is mooi weer buiten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gezien je vraag neem ik aan dat je dit momenteel niet doet. Wat je kan doen is proberen te signaleren als je het niet doet. Door hier bewust van te worden kan je bij jezelf nagaan hoe kan ik hier op een positieve manier tegenaan kijken? Als je dit vaker doet zul je zien dat het niet eens zo lastig is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel simpel...

kijk naar je denkproces als gebeurtenissen met een begin en een einde... Kijk vervolgens welke sentimenten dat elke gedachte bij je oproept... Geef die gedachten die minder spanning maken meer de ruimte en neem die gedachten die meer spanning maken steeds minder serieus...
Als je dat doet, zal je gaandeweg merken dat na verloop van tijd het denken minder en minder negatief wordt...

Uitproberen voor jezelf please en mij zeker niet geloven, want wat ik er van zeg is de stem (de gedachte) van de ander en niet de jouwe...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Erover praten met positievelingen. Soms blijen we maar kankeren in ons eigen hoekje. ga met mensen om die je durven uit je dagelijkse sleur te halen en die je durven te zeggen : Hé, daar is erger in de wereld dan je kleine IK. Er zijn kinderen die elke second sterven, alzheiler patienten die verwaarlosd worden enz enz . Vroeger zie men op het platteland : " een stamp onder je kont verdien je "
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door jezelf te vergelijken met iemand die het nog slechter dan jou heeft. Dan kun jij denken van "och, zo slecht heb ik het nog niet. Let's enjoy life!"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon doen, je hebt niets te verliezen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al je energie stoppen in het ontdekken van je goede eigenschappen en niet je slechte.