Waarom vragen & niet zoeken?

Waarom stellen mensen zoveel vragen? Veel van de vragen die hier worden gesteld zijn met niet al te veel speurwerk zo op het internet te vinden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Buiten dat je soms echt goede antwoorden krijgt, krijg je ook nog meningen te lezen uit heel veel verschillende invalshoeken. Dit kan je weer aan het denken zetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat je met het stellen , verschillende antwoorden krijgt van verschillende mensen.
zo krijg je verschillende oplossingen, en verschillende gedachtens over iets.

Ook is internet niet zo betrouwbaar, en krijg je hier antwoord van een echt persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, die zou ik meteen verwijderen...

Ik kan je dus geen antwoord geven, waarom dat het zo is... Ik denk dat de supermoderator de opdracht gegeven heeft hoe te modereren... En zodoende mag het gewoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen is even handig met zoeken op internet. En soms is het prettig om bij zoekvragen ook menigen van anderen te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms worden er inderdaad weleens vragen gesteld waar maar 1 juist antwoord op is. Een vraag die geen discussie uitlokt, geen advies vraagt, simpelweg om 'het' antwoord vraagt.

Op zich jammer, want echt interessant is meestal niet, maar ik denk dat die mensen het simpelweg 'leuker' vinden om hier antwoord te krijgen van 'echte' mensen dan zelf een stukje te lezen.
Misschien vertrouwen zij ook meer op het antwoord wanneer 'iemand' het hen vertelt dan dat het ergens zomaar geschreven staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het speurwerk op het net geeft zeker antwoorden, maar het leuke is dat op de vraag die je hier stelt er antwoorden komen uit heel veel verschillende hoeken.
Dat maakt het zo leuk, de een zoekt het voor je uit op het net, de ander heeft ervaring die hij met je deelt, de ander heeft weer een andere kijk erop.
Maakt de antwoorden mi veel completer en interessanter.
Veel plezier hier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t gaat natuurlijk om zoveel mogelijk punten in korte tijd te kunnen scoren..

Toegevoegd na 1 minuut:
daarom doen ze dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met vragen stellen verdien je geen punten -_______-
Dan was GV niet nodig en hadden we veel interessante meningen gemist!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En deze vraag is met zo ongeveer nog minder speurwerk ook hier wel terug te vinden.

Bijvoorbeeld hier
http://www.goeievraag.nl/vraag/gebruikers-goeievraag-lui-zoeken-sites.10599

Of hier :
http://www.goeievraag.nl/vraag/stellen-mensen-vragen-hadden-beantwoorden.1126

Maar ook hier staan nuttige dingen :
http://www.goeievraag.nl/vraag/stelt-liever-vragen-geeft-ander.17803

En hier :
http://www.goeievraag.nl/vraag/stel-vragen-antwoord-gelijk-kunt.2461

Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan, de zoekfuntie linksboven levert uren leesplezier.

Kort antwoord op je vraag :
Dat is het spelletje. Zonder vragen geen GV. En de leukste vragen zijn natuurlijk die, waarop Google / Internet / Wikipedia geen (eensluidend, eenvoudig, genuanceerd) antwoord heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alles bereik je met zoeken. Ervaringen van anderen zijn minstens zo belangrijk.

Voordat ik een vraag stel zoek ik even voor 5 min. Ben best handig, maar anderen ook op hun manier, met hun kennis.
Dus daarna stel ik de vraag hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen vragen een mening van een ander;"hoe denken jullie erover, wat vinden jullie hiervan", Dat is niet op te zoeken op internet. Sommigen vragen echt raad en er is altijd wel iemand (of meerderen) die advies kunnen geven. Ook dat is vaak persoonlijk, dus niet te googlen.
Persoonlijke antwoorden daar leren we allemaal van en dat maakt GV. juist zo leuk.
14 jaar geleden
Ha, die Rick1234;

Omdezelfde reden waarom mensen naar de kroeg gaan voor een biertje, terwijl datzelfde biertje uit de eigen koelkast een stuk goedkoper is. Gewoon omdat de kroeg er is en het vaak gewoon leuk is er naar toe te gaan. Met goeievraag.nl is het eigenlijk net zo.