Ik ben op zoek naar het profiel van de "watersporter". Ik wil weten wat de waardes en behoeftes zijn van deze groep zijn.

Toegevoegd na 40 minuten:
Wat zijn goede bronnen waaruit ik een pofiel van "de watersporter" kan opmaken. demografisch & psychografisch.

Toegevoegd na 1 uur:
bepaalde karakter eigenschappen bijvoorbeeld of bepaalde kenmerken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je zou eens aan het KNWV kunnen vragen of je een onderzoekje (enquete?) mag uitvoeren onder hun leden. Of dat zij zo'n onderzoek zelf wel eens hebben uitgevoerd en je dat in mag zien.

Dan heb je niet alle watersporters te pakken, maar wel een heel groot deel. Ze zijn namelijk de overkoepelende organisatie van zo'n 400 watersportverenigingen.

Let wel op dat mensen die geen vaste ligplaats nodig hebben (eigenaren van kleine bootjes, surfplanken, waterscooters etc.) wel eens ondervertegenwoordigd zouden kunnen zijn, net als mensen die zich een eigen particuliere ligplaats kunnen veroorloven. Deze mensen hebben namelijk geen vereniging nodig om hun sport te beoefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk zijn ze gek op water.
Met als waarde: zoveel mogelijk bij/in het water zijn.
En als behoefte: Water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een watersporter is meestal boven de 40 en heeft een bovengemiddeld inkomen. Alle kosten die een boot met zich meebrengt, kunnen behoorlijk oplopen. 'Koop een boot en werk je dood' wordt wel eens gezegd.

Er is wel een groot verschil tussen zeilers en motorbootvaarders. Maar ook surfers en zwemmers zijn watersporters, dus hebben we toch iets meer info nodig om te weten waar je precies naar op zoek bent.
paulus811
14 jaar geleden
Waterliefhebbers, om 'de' watersporter maar even zo te noemen, hebben denk ik, behalve hun voorliefde om in of op het water te zijn, nóg een eigenschap gemeen : ze zoeken en vinden rust.....Het zijn over het algemeen geen kroegtijgers met als motto 'the more the merrier', maar mensen die het fijn vinden hun gedachten zonder afleiding gewoon te laten wegdromen. Die genoeg hebben aan hun eigen gezelschap, of dat zelfs nodig hebben.
Natuurlijk heb je er gradaties in - van de voortpruttelende motorboot-weekender tot de zeezeiler of windsurfer die pas bij windkracht 7 niet te houden is....Sommigen vinden rust in het baantjestrekken in het zwembad, terwijl anderen hun krachten willen meten met de zee en de wind.
Maar allemaal willen ze af en toe even géén conversatie en géén menselijk gedoe om zich heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dat laatste strookt niet echt mijn mijn watersportverenigingservaring (kind van bootjesmensen). Man, wát kunnen die mensen vaak oeverloos ouwehoeren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang genoeg van de stilte genoten......terug aan de kant is er weer ruimte in hun kop voor oeverloos gezwam.....
Bij "watersport" denken veel mensen alleen aan zeilers en aan die stomme motorbootjes die te hoge golven maken.

Maar er zijn er meer. Binnen-watersporters zoals zwemmers, schoonspringers, polo-ers en aquajoggers. Buiten-watersporters zoals zwemmers, surfers, roeiers, kanoers, kajakkers en duikers.

Bepaal dus eerst een stuk beter wie je bedoelt met de woorden "deze groep" uit je vraag.

Vervolgens kun je langsgaan bij diverse verenigingen of, nog beter, landelijke overkoepelende bonden. Zij hebben de door jou gezochte gegevens, en als ze die niet hebben kunnen ze je waarschijnlijk verwijzen naar een instantie die die gegevens wel heeft.

Daarnaast kun je eens informeren bij de Waterschappen en Hoogheemraadschappen. Bij de laatste Waterschapsverkiezingen waren er enkele partijen die zich profileerden met hun visie over de balans tussen natuur en buitenwaterrecreatie. Aangezien (buiten)watersporters tot de doelgroep van deze partijen behoren, kunnen zij je misschien aan demografische gegevens helpen.
14 jaar geleden
Jee ben ik in een hokje te plaatsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle watersporters hebben op zijn tijd behoefte aan een handdoek en aan warme kleding, de waarde van een watersporter is niet te bevatten.