Hoe herken ik of ik daadwerkelijk een originele Rolex Submariner 16610 LV aanschaf straks?(2e hands).

Ik wil mijn horloge ruilen met een soortgelijke kaliber horloge (Rolex Submariner 16610 LV) maar hoe weet ik of het echt is (zonder dat er een juwelier in de buurt is). Tegenwoordig maken ze ook de certificaten na, dus daarop is er weinig hoop. Ik wil niet voor een nep horloge van 70 euro (marktwaarde) ruim 4.000 euro betalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar brand ik me niet aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat vindt je mooi? (persoonlijke mening, in elk geval veel plezier er mee!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, kwestie van smaak he!

Het beste antwoord

Kijk eens op deze link, en misschien helpt je dit verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vraag je naar het certificaat van echtheid en bel je daarna desnoods met Rolex en vraag je of ze het serie of wat dan ook voor nummer na te trekken op echtheid!

Beter antwoord heb ik niet voor je;)
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt zekerheid wil ter waarde van 4000 euro, dan moet je dat niet zoeken op deze website. Geef dan eventueel een paar honderd uit aan een expert die je kan adviseren over de echtheid van dit soort artikelen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goed advies is altijd welkom !, maar ach...
itsme
14 jaar geleden
Tja, dan kijk je naar een internet filmpje en neem je de gok. Zou niet mijn keuze zijn, blijkbaar wel de jouwe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 itsme, ook als antwoord niet hetgeen is wat je wil horen kan het nog steeds goed zijn!
Als je het via internet doet,zie je het waarschijnlijk aan de prijs. Al die neppers hebben zo'n beetje dezelfde (lage ) prijs !
Als er dan een uitspringt zal het een originele zijn.
Maar het allerbeste kun je naar een horlogezaak gaan die Rolex vertegenwoordigt,dan heb je zekerheid,dat je een echte aanschaft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige garantie die je krijgt dat je een echte rolex gekocht hebt is bij de Rolex dealer...

Het enige waar je aan zou kunnen zien, of het een echte rolex is. Is het feit dat de secondewijzer vloeiend door loopt, zonder te tikken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede ( ongeveer € 500 ) namaak kan je zelf bijna niet herkennen, heb zelf een nieuwe ROLEX
DEAP SEADWELLER gekocht, sprak iemand met een namaak en heb ze beide,die van mij en die nepper goed bekeken, maar ik zag en voelde geen verschil, die nepper was met deze specificaties Eta Swiss 2836 uurwerk, automatisch
Dome Saffierglas
Keramische bezel,
Divers extentie met "ratel"
gas escape valve ring
waterdicht
43mm diameter en 17 mm hoog
juist van gewicht
Witte dot
alle serienummers in band en op de kast.

als je zo'n klok hebt moet je echt naar de Juwelier, anders zie en voel je het niet, ben zelf echt wel een kenner, met een IWC, Rolex en een Panerai, maar het verschil tussen de echte een nep ROLEX
DEAP SEADWELLER kon ik aan de buitenkant echt niet zien.Dus of via een juwelier kopen, of de kans om veel te veel te betalen voor een namaak.