Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom schudden mensen zich naar links-rechts, als ze elkaar omhelzen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik schud nooit als ik iemand omhels hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet. Snap de vraag dus niet zo goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou komt dat wel vaker voor dat ik een vraag niet snap van babyfaced;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
typisch..............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babyfaced bedoeld het heen en weer wiebelen van 2 personen die elkaar een stevige omhelzing geven... Het komt regelmatig voor dat mensen dit doen (zie mijn antwoord) @ Babyfaced, correct me if i'm wrong.... maar volgens mij bedoel je dat toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correctie Dank u Cindy..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat voelt vaak extra geborgen en fijn. Bij een omhelzing van personen die niet echt heel close zijn zie je het niet vaak. Dat is een korte omhelzing en klaar..
Maar bij mensen die wél close zijn zie je het vaak en doe ik het zelf ook. Vaak als je iemand lange tijd niet gezien hebt of om iemand te troosten. Je pakt iemand stevig vast en het wiebelen van links naar rechts volgt dan automatisch. Vaak nog gepaard met 'Aah' :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebereid antwoord. . .

Andere antwoorden (5)

Gewoonte ?
Mischien wel een logische reactie anders pak je elkaar op het bekkie ;-)

Toegevoegd na 6 minuten:
wordt wel afgeraden nu ivm de mexicaanse griep
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou .... dat ligt er helemaal aan. Vaak is vantevoren helemaal niet duidelijk van welke kant de aanval gaat komen. En dan schudt/kust de een rechts-links en de ander ook, met als gevolg dat er een soort botsing ontstaat of - nog erger - dat er ergens in de buurt van de mond een kus belandt . En dat is (in de meeste gevallen) niet zo prettig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het de bedoeling is,elkaar op de wang te kussen(luchtkus) en dat kan nu eenmaal niet anders dan door je van links naar rechts (of andersom) te wenden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het over het algemeen als onprettig wordt ervaren als een vage kennis met getuite lippen op je af komt stormen!

De beleefdheid leert ons om 3 keer (zucht) te kussen, maar graag verdoezelen we het door wat naar links en rechts te smakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het wel het schudden van links naar rechts. Persoonlijk hou ik er niet van. Maar het heeft wel te maken met close zijn. Je wil dicht bij de ander zijn en je kan moeilijk de hele tijd blijven zoenen. Stil blijven staan in een omhelzing is ook statisch. Het samen wiebelen geeft een verbondenheid. Het zal er toch wel ergens inzitten bij ons, want volgens mij bedenk je het niet "ik ga nu even wiebelen met de ander", maar het is een soort reflex.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding