Weet iemand het tabelletje voor de correctie volgens het Schwarzschildeffect?

Dit is een fotografievraag,
Het Schwarzschildeffect is het effect wat optreedt als er met sluitertijden langer is dan 1s. De ANALOGE film wordt dan minder gevoel en er is een correctie nodig op de sluitertijd die dan langer moet worden.

Ik zoek een tabelletje die aangeeft bij welke sluitertijden de hoeveelheid stops gecorrigeerd moet worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Hierbij een link naar een "Exposure Correction Chart" voor films gemaakt in de voormalige sovjet unie. Moderne kleuren films hebben een grotere gebruik range. Moderne zwart wit films correctie waarden kunnen verschillen per type. Consulteer de fabrikant en/of maak test foto's voor het beste resultaat.