Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben dieren ook last van depressies, mineurstemmingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
533
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie stelde deze vraag nou ook al weer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

ja ze kunnen ook trauma`s hebben, dus waarom geen depressie? aners zouden al die hondjes in die kennels in de zomervakantie nooit geen heimwee naar huis hebben, ik vind vaak dat ze dan ook maar magertjes thuiskomen. hoeft niet altijd, maar het kan zeker wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, daar kunnen ze last van hebben. Dieren hebben ook emoties. Maar die emoties zijn naar mijn mening gewoon tijdelijk tot de situatie verbeterd.
Ze hebben in ieder geval geen logisch denkend brein die alle nare ervaringen blijft herkauwen tot het een depressie wordt, zoals bij mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker wel, als ik een paar dagen naar Nederland ben, en de hond naar vrienden breng, waar ze haar eigen troontje heeft en perfect verzorgd word, is ze bij mijn terugkeer zeker een dag sjaggerijnig en kijkt mij niet aan. Dus van stemmings gevoelens kun je echt wel spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker kijk maar naar de papegaai.
als die teneergeslagen is of zo depressief dan zal hij zichzelf kaal vreten en uithongeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, katten bijv. kunnen lang rouwen om het verlies van een maatje.
er bestaan ook antidepressiva voor dieren.
uit het feit dat die vaak goed resultaat geven, kan je afleiden dat dieren idd depressief kunnen zijn.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het ligt aan welk soort dier het is. Het zal ook aan de situatie liggen waarin een dier verkeerd. Als je achter een vis aanjaagt, raakt ie gestresst, maar of ie depressief zal worden??? Bij dieren met een hoger iq is het heel duidelijk dat ze depressief/neerslachtig kunnen worden. Bij autopsies op mishandelde dieren is zelfs dezelfde chemische verandering in de hersenen aangetoond als bij mensen die in een depressie verkeren, ze kunnen dan ook door middel van medicatie en therapie behandeld worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding