Hoelang bestaat playmobil?

Ik wil graag weten hoelang playmobil bestaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (2)

Playmobil is bedoeld voor kinderen van vier tot twaalf jaar en wordt geproduceerd door de Duitse firma Brandstätter. Een fabriek in Malta produceert de poppetjes, terwijl de meer complexe toebehoren in Zirndorf (Duitsland) worden gemaakt.

Brandstätter bracht de eerste Playmobil in 1974 op de markt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Playmobil bestaat sinds 1974. De moederonderneming van Playmobil is Geobra Brandstätter in het Zuid-Duitse Zirndorf. Zelfs veel Duitsers weten niet dat het speelgoed uit hun land komt. Geobra is een samenvoeging van de eerste drie letters van de voornaam en de achternaam van oprichter Georg Brandstätter. Nederland is belangrijk geweest voor de ontwikkeling van het speelgoed. Er was niet veel belangstelling voor de drie eerste mannetjes die op 2 februari 1974 op de befaamde speelgoedbeurs van Neurenberg te zien waren. Dat veranderde plotseling aan het eind van de beurs, toen bij het inpakken van de spullen de invloedrijke Nederlandse groothandel Otto Simon een order plaatste voor 100.000 poppetjes. Bron: www.playmobil.com/index.html, klik vervolgens op de Nederlandse vlag, daarna op 'bedrijf', daarna op 'geschiedenis' en www.dft.nl/servlet/ArticleByID?ID=5839172