hulp met som oplossen??!!

hoe bereken je deze som?

anne wilt een nieuw huis kopen, dit kost 32000 euro, hiervoor wilt ze 20000 euro lenen van de bank. ze wilt dit in 1 jaar terugbetalen, en de bank wilt 2,7% rent van haar.
a. hoeveel moet ze per maand betalen?

een deel van het bedrag per maand is aflossing en een ander deel ervan de rente de ze moet betalen.
b. hoeveel euro rente en hoeveel euro aflossing is in de eerste maand? (deze 2 bedragen moeten samen het antwoord bj a zijn)

deze 2 bedragen veranderen elke maad, maar het totaalbedrag (a) blijft steeds hetzelfde.
c. bereken de rente en aflossing ook voor maand 2 e 3.

som a snap ik nog wel, maar de rest echt niet!
HELP ME!

groetjes en bedankt!

Toegevoegd na 51 minuten:
help

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

10 1.666,67 11,25 1.677,92

20.000,04 292,50 20.292,54

Toegevoegd na 13 uur:
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

€ 1.711,67 per maand