Hoe werkt BittTorrent?

Die heb ik net gedownload, maar nu? hoe krijg ik de films? kan iemand me helpen please

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Er is een server die bijhoudt wie wat op zijn pc heeft staan... Daar ga je naar toe als je wat wilt, en als je dan iets wilt hebben dan log je in feite in op vele computers op het net.. En dan haal je van al die computers stukjes gegevens vandaan... En als je meer en meer van die film binnenkrijgt, dan ga je dat weer met anderen delen...
Dus het is een dynamisch geheel van delen onderling...

En de server weet war het staat, maar heeft zelf geen gegevens... En alle gebruikers hebben de gegevens maar dan weer niet waar het staat... Zo werkt het... Zo lang als dat duurt, want de laatste dagen zijn aangebroken dat vrijheid van delen op het net heerst...

Toegevoegd na 9 minuten:
Zoek een server op een bittorrent server... Zie startpagina...

Meld je daar aan en als je erop zit, zoek dan in de database en begin te downloaden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Easy,

Het downloaden via bittorrent werkt als volgt:
op enkele centrale websites, worden zekere torrentbestanden geplaatst, je kan op deze websites naar allemaal films, programma's en wat al niet meer zoeken, en een heel klein bestandje van zo'n website downloaden die de extensie .torrent heeft. dit bestandje bevat de informatie die je pc nodig heeft om het echte bestand op te halen.

Als je dit bestand download en met het programma BittTorrent opent gaat dit programma allemaal trackers laden, verbinding maken met andere gebruikers, en begint het downloaden.

Sites waar je torrents kan vinden zijn bijvoorbeeld:
(zie bronnen)

als je nog vragen hebt :) just ask
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bittorrent is een zeer goed programma wat snel, makkelijk en voor iedereen wel wat heeft. Op Bittorrent kan je echt alles vinden. Het is een P2P systeem dat gebruik maakt van een centrale locatie die de downloads regelt. Dit centrale punt is de zogenaamde "tracker". Je wordt met deze tracker verbonden zodra je een torrentbestand hebt gedownload. De tracker houdt bij welke gebruikers het bestand hebben ("seeds") en zorgt er voor dat de aanbieders en vragers met elkaar verbonden worden. Zoeken naar aanbieders is dus niet nodig. De tracker weet al wie de aanbieders zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google eens op mininova en zorg dat je bittorrent open heb staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of via torrentz.com, dat is een zoekmachine die andere torrent sites afzoekt, compleet met meldingen of iets al dan niet betrouwbaar wordt geacht. (met name voor films handig; zit veel bagger en nepperij tussen).

Niet dat ik dat ooit doe natuurlijk, dat MAG helemaal niet. Ik download uit nieuwsgroepen (sneller en mag wel)