Wie weet waarom er bij de reclame op eurosport elke keer het beeld op blauw komt te staan ?Reclame is irritant, maar dat blauwe beeld ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (2)

Het is wat lastig om te begrijpen van welk verschijnsel je last hebt. Maar ik denk het te weten. Veel zenders schakelen bij het uitzenden van de reclameblokken over van echt breedbeeld naar anamorf 16:9. Wat lastig uit te leggen, heeft te maken met het productieproces van de commercials dat niet meegegaan is met de tijd. Je TV wordt gedwongen een formaat wisseling uit te voeren en bij jou resulteert dat blijkbaar even in een blauw beeld. Rot TV.
14 jaar geleden
Op zich is het antwoord hierboven een redelijke optie, maar is wil er nog een andere mogelijkheid aan toevoegen. Het is namelijk zo dat eurosport aan regionale reclameblokken doet, oftewel op het moment dat het tijd voor reclame is, wordt er niet overal hetzelfde spotje uitgezonden. Eurosport is namelijk in nogal wat landen actief, het programma wordt meestal wel in al deze gebieden identiek uitgezonden, maar voor de reclames is dat niet rendabel. Er willen namelijk maar weinig bedrijven continu europees reclame maken. Ze hebben dus een aantal deelgebieden gedeclareerd en afhankelijk van de regio krijg je een andere spot te zien.

Niet alleen per land, maar ook bijvoorbeeld bij een reclame voor het kabelbedrijf, deze bedrijven zijn namelijk niet geinteresseerd in een gebied waar hun product niet aan te schaffen is. Zo zag ik heir onlangs nadat de reclame voor Ziggo afgelopen was opeens de laatste 2 seconden van de UPC-reclame voorbijschieten. Typisch geval van de UPC had net even iets meer tijd nodig dan de er overheen geplaatste Ziggo reclame.

Nogmaals, het antwoord hierboven is ook een hele goede optie, maar als je het alléén op eurosport en niet bij de overige zenders hebt, dan zou ik het eerder in een dergelijk verhaal zoeken waarbij je tv danwel provider dus eventjes op blauw gaat.