Hoe leer je het om de Rotterdamse natte T goed uit te spreken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk uit wat je wenst... (Meer zeg ik niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen wens...maar een vraag.. wat bedoel je nou weer XiniX??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat wenst, dan zou je het nog kunnen krijgen ooit... kijk uit...

Het beste antwoord

Ik denk door er te gaan wonen?
Of heel vaak te gaan stappen?
Een vriend of vriendin in die buurt zoeken en samen oefenen?
Er gaan werken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doe ik allemaal al;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en nog steeds geen natte thee.....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zit er niets anders op dan blijven oefenen....

Andere antwoorden (5)

Een keer mee doen met de Rotterdamse miss natte T(-shirt) competitie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je dat niet kan leren maar dat het erin zit of niet. Ik weet van mezelf dat ik feilloos accenten overneem, waarschijnlijk omdat ik daar erg gevoelig voor ben. Ik ben van oorsprong brabantse, maar woon nu in het westen en niemand die hoort dat ik een brabantse ben mits ik er een tegenkom.
Ik weet ook dat als je me nu in groningen neer zet dat je over een half jaar niet meer hoort dat ik daar niet vandaan kom, dus denk ook dat het te maken heeft met de gevoeligheid voor taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heet veel oefenen, dan lukt het wel. Acteurs moeten soms ook accenten aanleren voor een filmrol. Ik weet nog dat die film over de bende van Venlo uit kwam. Al die acteurs van boven de rivieren spraken ineens met een dialect accent en een zachte G. Da's verrekte moeilijk, maar uiteindelijk toch heel aardig gelukt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het anders eens als: Ggg(r)otterdam... ggg(r)otjeknor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd hahahaha klinkt voor geen meter;-)+1 wel voor de lol..
Door achter de T een lichte S te plakken.