raakt een batterij leeg als je het apparaat uitzet?

Zoals de meeste mensen tegenwoordig heb ik verschillende horloges, maar ik draag er maar eentje per dag. De andere horloges heb ik stil gezet, totdat ik ze weer nodig heb. Spaar ik daar batterijen mee, of maakt het niets uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4K

Het beste antwoord

Zoals inderdaad al enkele malen genoemd loopt een batterij langzaam leeg (ook als het aparaat waar hij in zit niet gebruikt wordt).
Echter, als je de kroon van het horloge uittrekt (waardoor hij dus meestal zal stoppen met lopen) dan zal het uurwerk minder/geen stroom verbruiken en zal dus ook je batterij langer meegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een batterij gaat inderdaad leeg. Ook als je hem niet gebruikt. Tegenwoordig komen er wel steeds betere batterijen op de markt waar het stroomverlies ook steeds minder wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De batterij loopt altijd terug, ook als hij niet gebruikt wordt. Daarom wordt er door de fabrikant altijd geadviseerd batterijen te verwijderen als het apparaat langdurig niet wordt gebruikt. De batterijen kunnen schade aan het apparaat aanrichten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De inwendige weerstand van een batterij is niet oneindig, dus er loopt een klein lekstroompje inwendig... En dat gaat langzaam maar zeker door tot alle lading op is... En dan issie "leeg"...