Waarom zijn sommige vrouwen dominant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom zijn veel mannen het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt; "waarom zijn sommige vrouwen niet dominant"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De volgende vraag van hemmes is: Is een orgasme bij dominante vrouwen heviger....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zijn sommige mannen onderdanig...

Het beste antwoord

Dit heeft te maken met de (verandering van ) sociale structuur en de rol van de vrouw daarin. "vrouwtjesdominantie" komt bij alle soorten voor, ook bij de mens.

In de Nederlandse cultuur is de rol van de vrouw meer gelijk geworden aan die van de man (emancipatie) en zijn de dominante eigenschappen van de vrouw meer tot uiting gekomen.

Toegevoegd na 36 minuten:
Als ik naar onze hond kijk, een teefje, heeft deze dominante eigenschappen zoals elke andere hond. Dit komt soms tot uiting als ze zich bedreigd voelt of als een andere hond (meestal ook teefjes, maar ook een enkele rue) zich niet aan het "hondengedragsprotocol" houden. Dit wordt inmiddelijk afgestraft.
Vertaal dit naar de homo sapiens en het blijkt aan afwijkend (sociaal) gedrag van mannen te liggen.

Toegevoegd na 37 minuten:
ojee, nu krijg ik vast nog meer duimpjes omlaag ;-)
kom maar op, stelletje anonieme leeghoofden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat sommige mannen dat nodig hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij ook al.. ? Ben aan mijn vervroegd pensioen toe!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whatever turns you on :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker een minnetje van een man??
Omdat anders sommige mannen dominant zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de vrouw nou eenmaal het sterke geslacht is..;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dezelfde reden dat sommige mannen dominant zijn.

That's life!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze een man hebben die alles goed vindt en niet voor zichzelf op durft te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zijn sommige mensen dominant? Want dat geldt dus voor mannen en vrouwen!
Misschien karakter of door omstandigheden zo gegroeid.
Ik kom vaak mensen tegen wiens karakter het gewoon is, en dat is onafhankelijk van het feit of ze nu man of vrouw zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een gevolg van natuurlijke selecte. Je kunt overigens ook de laatste 5 letters van je vraag weglaten en dan blijft bovenstaand antwoord ook overeind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
minnetje graag een uitleg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een minnetje, ook nog iemand die zo'n minduimpje durft te onderbouwen, heb ik er nog wat aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, humor moet kunnen!!! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begrijp de minnetjes niet, je antwoord is "natuurlijke selectie". Of het nou leuk is of niet, er zijn echt wel vrouwen die dom zijn. En geloof het of niet, er zijn ook mannen die dom zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Beemertje83 bedankt! Inderdaad het was geen waardeoordeel en uiterarad geldt dit ook voor mannen, dacht dat dat wel duidelijk was. Er staat toch ook "sommige"in de vraag. Hoop dat de "minnetjes" e.e.a. willen uitleggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak hebben de mensen die minnetjes geven niet het lef om deze ook toe te lichten... Jammer.
Je kunt alleen maar gedomineerd worden als je dit zelf toe laat. Als je het niet toelaat dan is diegene ook niet de dominante.

Je kunt dus beter vragen; Waarom laten sommige mensen zich domineren?

Dus DOMINEER OVER DE DOMINANTEN EN ER ZIJN GEEN DOMINANTEN MEER!

Of toch wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt: "Dus DOMINEER OVER DE DOMINANTEN EN ER ZIJN GEEN DOMINANTEN MEER!" Ik zeg: "Dus DOMINEER OVER DE DOMINANTEN EN ER ZIJN MEER DOMINANTEN!" Goede redenatie trouwens. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt. Maar als iedereen domineerd, dan is er geen dominantie meer. Tenzij.... ahh dit gaat me boven me pet. Ik haak af..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, nog een schepje er bovenop: Als iedereen domineert, worden er nog steeds mensen gedomineerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch zijn er meer mannelijke dan vrouwelike dominee's. Of heeft dat er niets mee te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval kan babyfaced dan niet meer vragen waarom sommige vrouwen zo dominant zijn, want dan is iedereen dominant. Zijn we toch iets vooruitgekomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht net zo veel als domiNEE's die domiNO'en.
Omdat sommige mannen vrouwen in de waan laten dat ze dominant zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooooo, een minnetje? Het is dan ook eigenlijk niet MIJN antwoord, maar een antwoord van mijn man. Vond het wel een leuk antwoord.
Omdat mannen over het algemeen zich niet echt druk maken over dingen en dus ook niet over het feit dat de vrouw de broek aan heeft in de relatie. Mannen laten zich dus domineren. Het is een keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat sommige mannen zo hardleers zijn!