Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben verschillende beroepen verschillende kleuren kruiwagens?

Ik zie bijvoorbeeld stratenmakers altijd met gele kruiwagens, bouwvakkers met grijze en tuinmannen met groene. En nu zag ik het ook al op tv..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
832

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben eens in de kruiwagenbusiness gedoken en kwam inderdaad verschillende kleuren kruiwagens tegen. De gele, met ronde neus wordt op de website van Donar groenbeheer "een absolute must voor de stratenmaker en hovenier" genoemd. De zwarte kruiwagens op deze site zijn "krachtpatser[s] geschikt voor de zwaarste materialen". De groene kruiwagens zijn "Stalkruiwagen[s] voor gebruik in de grotere tuin, kwekerij, manege of andere agrarische toepassingen".

Mijn eerste conclusie is dat stratenmakers en hoveniers blijkbaar hun kruiwagen prima kunnen delen. Mijn tweede conclusie is dat men het blijkbaar handig vond om de kruiwagens een kleur te geven, waaraan je meteen kunt zien voor welk type lading (stenen, groenafval, puin) die kruiwagen geschikt is.
Voordeel daarvan is makkelijk te verzinnen: Zo vind je bij een groothandel snel de kruiwagen die je nodig hebt. Dat scheelt weer een boel vragen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vergeet brandweermannen met rode.... Alle gekheid op een stokje het is waarschijnlijk zo dat de verschillende beroepsgroepen zelf voor 'gepaste' kleuren zorgen. gewoon omdat ze het mooi vinden of uniform bij hun bedrijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om niet door elkaar te raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding