Hoe heet het einde van een rits

Ik bedoel dat waarmee je de rits omhoog trekt (zie plaajte). Is er gewoon simpelweg geen naam voor?
http://www.technomanage.nl/beelden/background_rits.jpg

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.3K

Het beste antwoord

Dat heet de runner...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Trekkertje.Is een goed nederlands woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer zo veel mogelijk nederlandse woorden te gebruiken! Dat het soms wat dubbelzinnig uitpakt,moet je maar op de koop toenemen.
Wat Cantare antwoord. Het heet een runner.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.tulay-naai-center.nl/N_frame.html?http://www.tulay-naai-center.nl/N_art_5144.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Enneh, waarom geef je dan hetzelfde antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou om heel eerlijk te zijn heb ik het opgezocht en op het moment dat ik het wilde plaatsen zag ik dat Cantare hetzelfde antwoord al had gegeven. Ik heb mijn antwoord toch geplaatst, maar wilde de eer een beetje aan Cantare geven, omdat ik niet na-aperig over wilde komen. En hoe meer dezelfde antwoorden, hoe overtuigender, toch?! Dus waar doe je moeilijk om, Antwoordman?
final

Toegevoegd na 44 minuten:
handvat kan niet, een vingervat misschien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heet een runner in het Nederlands een slede en het einde van de rits een stop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heet officieel een ritsschuiver.
Maar dat woord gebruikt niemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij noemen dat altijd een treintje.