Dat is nu het mooie van de wegen die naar Rome leiden: het kunnen alle wegen zijn, welke je maar wilt, zodra jij wilt dat hij daar loopt, werkt het.
Want "vele wegen die naar Rome leiden" is een metafoor voor alle mogelijkheden die er zijn om een doel of je plek te bereiken!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Van alle wegen die naar Rome leiden, is de Via Salaria misschien wel de oudste. Die was er immers al voordat sprake was van een stad die Rome heette, voordat een wolvin twee jongetjes zoogde van wie er een, Romulus, op zeven heuvels in het laagland tussen de Sabijnse heuvels en de zee een stad zou stichten. Nog altijd zijn de oudste toegangs-en uitvalswegen van Rome herkenbaar op de kaart en in het gewoel in en om de stad: de Via Aurelia in het westen, de Via Appia in het zuiden, de Via Tiburtina in het oosten en de Via Cassia en de Via Flamminia in het noorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heleboel. Hierbij de grootste.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Alle wegen leiden naar Rome!!! (Er zijn veel manieren om je doel te bereiken.) Tenzij je de toegangswegen bedoeld dan heb je voldoende aan de reeds gegeven antwoorden.