Wat word er precies op een vrijgezellen feest gedaan?

Hallo,

Een familie lid gaat binnenkort trouwen. Zijn jongere broertje belde onder ander mij op om te vragen
of ik mee wilde gaan naar zijn vrijgezellen feest.
Dit wordt mijn 1e vrijgezellen feest en ik weet er helemaal
niks van.

Mijn vragen zijn:

- De bruidegom is directe neef.
Maar ik heb nooit echt veel contact met hem gehad.
Dus is dan niet raar als ik naar zijn vrijgezellen feest kom
met mensen met wie hij wel goed kan opschieten?
(ik heb trouwens al ja gezegd op de uitnodiging).

- Moet je altijd bij een vrijgezellen feest een cadeau geven
aan de bruidegom? En wat voor soort cadeau moet
het worden? (hetzelfde als bij een verjaardag?)

- De vrijgezellen feest vind plaats 3 weken voor de bruiloft.
Is dat niet raar?

- Waarom moet je je eigen kosten zelf betalen?

- Ga je altijd na afloop drinken of stappen?

- Zijn ze leuk?

- Overige raad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je kan het beste navragen bij degene die je uitgenodigd heeft of het de bedoeling is of je en kado meebrengt, dat is niet altijd het geval.
Het is de bedoeling dat de bruidegom de hele dag/avond vrij gehouden wordt, dus de vrienden betalen alle kosten.

Het lijkt me verstandig om dan ook gelijk na te vragen wat ze in gedachten hebben, het wil nog wel eens 'in de papieren lopen' en dan kost zo'n dagje uit al gauw een flinke duit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een vrijgezellenfeest word gegeven om de bruidegom zijn laatste tijd als ongehuwde man te 'vieren'. Wat er gebeurt is allemaal afhankelijk van wat de bruidegom wil. Het is een gewoonte dat er ook cadeautjes gegeven worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk moet je zelf betalen... Jullie horen ook voor de aanstaande bruidegom te betalen zelfs... Er is niets standaard, mijn vrijgezellenfeest was samen met mijn a.s. Bruid op parkpop, samen met ál onze vrienden... Anderen gaan zuipen tot ze kruipen, het is maar wat je gewend bent te doen met je vrienden...