Dit jaar je kerst paket aan een goed doel schenken altans de waarden er van ja of nee je mag zelf kiezen welk doel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (16)

Dit is al jaren een keuze op mijn werk. Ikzelf vind het erg leuk om een kerstpakket te krijgen, en zie mezelf dan ook als goed doel!

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik werk in de zorg en zie mezelf als erg sociaal. dus mag ik me toch wel een keer per jaar als goed doel zien?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik die keuzezou hebben; ja en dan aan theatergroep de Lachende zon. Een theatergroep die zich richt op meervoudig verstandelijk gehandicapten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, en dan the one campaign
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, (als het maar met dieren te maken heeft)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een kerstpakket is een 'cadeau' van je werkgever, en cadeaus geef je niet weg. Daarnaast vind ik het altijd er leuk om te zien wat erin zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat in een kerstpakket zit vind ik doorgaans toch al onbruikbare zooi Meestal geef ik het weg.
Dus een goed doel prima.

Dit jaar zou dat zijn voor scholen en weeshuizen in Kenia.

http://www.jambo-loterij.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn werkgever heeft het een keer in zijn hoofd gehaald om de werknemers in de laatste vergadering voor kerst 'mede te delen' dat het geld van hun kerstpakket dat jaar naar een goed doel zou gaan. Hij dacht dat we daar vast geen moeite mee zouden hebben...
Het jaar daarop heeft hij dat wijselijk uit z'n hoofd gelaten, gezien de boze reacties die hij kreeg!

Maar om je vraag te beantwoorden:

Een kerstpakket is een blijk van waardering voor de inspanningen die jij, als werknemer, het hele jaar levert voor je baas.
Het is leuk om een cadeautje te krijgen als dank voor je werk. Daar is het ook voor bedoeld.
Eigenlijk is het maf dat juist dat ene gebaar wordt 'doorgegeven' aan een ander, even afgezien van hoezeer die ander dat nodig heeft.

Schenken aan goede doelen is prima en zelfs een noodzakelijk kwaad, maar ik vind het vreemd om mensen te vragen hun 'kerstcadeautje', hun 'bedankje' af te staan ten bate van het goede doel.
Ik vind het geen goede gewoonte, al is het tegenwoordig meer regel dan uitzondering geworden in de Nederlandse maatschappij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat mij hierbij vooral tegen het hoofd stoot, is dat mensen worden gepakt op hun gevoel van loyaliteit ten opzichte van hun minder bedeelde medemens.
Je zou je bijna schuldig gaan voelen als je je kerstpakket niet af zou staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de voedselbank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is een cadeau en dat geef je niet door. Als ik iets aan het goede doel wil geven doe ik dat uit eigen zak.
Trouwens over die kerstpakketten, nooit gehoord dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt als bedrijf best schenken aan een goed doel, maar dat mag niet ten koste gaan van kerstpakket en/of bonus. Je mag best je waardering laten blijken. Wij kiezen meestal voor een klein pakket (omdat je moeilijk een pakket kunt samenstellen dat iedereen leuk vindt) en een bonus. Dat is in december altijd welkom. Wat de werknemer met de bonus doet kan hij dan zelf beslissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goede vriend van me schenkt ieder jaar het pakket aan een goed doel.
hij schenkt het aan mij : )
14 jaar geleden
Al vele kerstpakketten in ontvangst mogen nemen van diverse werkgevers!
Sommige blonken uit door orginaliteit anderen door saaiheid en voorspelbaarheid!
Weggeven aan een goed doel vind ik minder, bepaal en doe dat zelf wel!
Tegenwoordig heb je hele leuke pakketten, vorig jaar hebben we zelfs alles zelf bijna meteen gebruikt.
Ik vind het wel een leuke waardering van de werkgever voor zijn werknemer, dus houden zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kerst pakket is een pakket dat wordt uitgewisseld tussen relaties, op het einde van het jaar of in het begin van het nieuwe jaar. Meestal gaat het hier om werkgevers die een kerst pakket geven aan hun werknemers en/of relaties zoals klanten en leveranciers.
De bedoeling van het kerst pakket ritueel is het versterken van de relatie en hopen op een nieuw goed jaar.
Als ik vervolgens zie wat de criteria zijn die mijn werkgever hanteert voor het geven van kerstpakketten, denk ik dat dit hele fenomeen zijn doel voorbijschiet. ZZPérs, uitzendkrachten die al jaren bij ons werkzaam zijn, en vervolgens géén pakket krijgen...( Ik weet wel, ze moeten dat van hun eigen bedrijf krijgen, maar toch....). Dus hoezo versterken relatie ? Afschaffen die zooi, en anders het geld naar een goed doel.
Voor mijzelf, ik geef het pakket,ongeopend, aan het Leger des Heils...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me, myself and I zullen het eens met elkaar overleggen tijdens een directievargadering, of dat dit een goed idee is. Maar denk dat het kerstpakket met zorg voor mezelf word samengestelt...

Dus om een antwoord te geven op je antwoord: Nee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'samengesteld'
Wij hadden een aantal jaren geleden de keus: of een kerstpakket of het bedrag van de waarde van het pakket laten overmaken naar een goed doel (SOS Kinderdorpen)
Een aantal collega's, waaronder ikzelf kozen voor het laatste.
Toen een collega in maart eens ging vragen hoeveel geld er eigenlijk naar het goede doel was gegaan, bleek er
nog niets te zijn overgemaakt.
Ik was zeer teleurgesteld.
Sindsdien kies ik altijd voor het kerstpakket.

Het bedrag is uiteraard wel nog bij het goede doel
terecht gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan.

Ons kerstpakket bestond uit een boekje met leuke dingen om uit te kiezen. Tussen de spullen en uitjes stonden ook wat goede doelen.

Het mooie is: niemand hoefde zich verplicht te voelen te kiezen voor het goede doel, het boekje was namelijk een uitgave van een derde partij, waarbij je privacy gewaarborgd was. Als ik die dag skiën had gekozen, had niemand dat hoeven weten.

Maar uiteindelijk besloot ik dat andere mensen veel meer aan het geld zouden hebben dan ikzelf aan een dag skiën.