Is het veilig om je echte naam te gebruiken op sites om tweedehandsspulletjes te verkopen op sites zoals tweedehands.be, kapaza.be enz ?

En stel dat je dan iets verkoopt is het dan wel veilig om de spullen thuis te laten afhalen (bv koelkast) ?

14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Waarom zou je je echte naam niet gebruiken? Wat is er onveilig aan dan? Ik zou wel een speciaal emailadres aanmaken en voor je thuis afspreekt even telefonsich contact hebben, jij belt dan zelf.. dan kun je wel een beetje inschatten wat je aan de deur krijgt.. en als je een koelkast wilt verkopen zul je toch echt mensen thuis moeten laten komen want je stopt geen koelkast in je tas om ergens anders af te spreken toch?
:-)
Maar zonder gein: tuurlijk kun je van alles over de vloer krijgen en maakt je dat soms miscchien benauwd maar dan moet je niet kiezen voor internetverkopen.. ik denk dat je bang bent dat ze dan je adres weten en wie weet wat uithalen daarna.. maar dat risico wordt niet groter door dit soort verkopen..
En als je bang bent voor het moment dat ze komen om iets te bekijken of op te halen zorg dan dat er iemand bij je is..

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je hoeft mensen niet binnen te laten je kan je koelkast ook alvast in de tuin/schuur/ kelder zetten als je die hebt. verder kan je bijvoorbeeld alleen gebruik maken van je voornaam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, er zijn heel veel mensen die dat doen. je hoeft toch niet altijd mensen binnen te laten? het ligt er aan wat je verkoopt.

je zou evt voor de naam een voorletter kunnen gebruiken, ik zou mijn achternaam er ook niet opzetten i.v.m. sommige nieuwsgierige mensen die willen kijken wat jij verkoopt. mensen kunnen vaak op naam zoeken bij trefwoord, dus ook soms op achternaam. het is net wat je zelf prettiger vind, niet iedereen gebruikt trouwens een achternaam hoor. en wat maakt het uit, bijna niemand zet op deze site hun naam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik heb er geen probleem mee,al vaak zat wat verkocht en gekocht,en gewoon mijn eigen naam gebruikt,er gaat toch meestal een telefoongesprek aan vooraf,en je komt ook nog betrouwbaarder oven als je gewoon met je eigen naam werkt.
en een normaal iemand die mag gewoon bij mij in huis komen om iets te kopen ,of te bekijken.