waarom zit tussen de 2e en 3e groep van de vakantiespreiding 2 weken en tussen de 1e en 2e groep maar 1 week?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Er is bewust gekozen voor een overlappende periode. Daardoor hebben mensen (families) uit verschillende regio's toch de mogelijkheid om samen op (zomer)vakantie te gaan.
De vakantiespreiding is nu zo dat er een periode van drie weken is waarin alle basisscholen gelijktijdig vakantie hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je de vraag verkeerd begrepen hebt:
De vraag is waarom de 2e groep 1 week na de 1e groep vakantie heeft, maar de 3e groep 2 weken na de 2e groep.
Dus een voorbeeld: noord heeft wk 26 vakantie, midden wk 27 vakantie (1wk tussen), maar zuid heeft wk 29(2wk tussen) WAAROM zit er dus tussen de ene groepen 1 week en de andere 2 weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je vraag wel goed begrepen.
Het Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen heeft de vakantie zo gespreid dat de vakantie perioden zo lang mogelijk duurt (totaal 9 weken), maar toch zo geregeld is dat mensen die familie in een andere regio hebben minimaal drie weken met elkaar op vakantie kunnen.
Door één keer 1 week en 1 keer 2 weken tussen de verschillende regio's te laten vallen, is de zomervakantie nu over negen weken verdeeld.
Zo is de spreiding maximaal. Als er steeds 1 week tussen zou zitten dan zou de totale vakantieperiode maar 8 weken duren. Zouden ze er steeds twee weken tussen doen, maken ze het voor mensen uit de verschillende regio's moeilijk om een gezamenlijke vakantie te plannen, omdat de eerste en de laatste regio dan nauwelijks gelijktijdig vakantie hebben. Zie ook de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet mijn vraag.
Pas uit dit antwoord begrijp ik de reden van de spreiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarom nu +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 duidelijk, zeker na de toevoeging in de reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijke toelichting
bedankt