Wat gebeurt er met het pakketje?

Ik verwacht een pakketje via de post. Maar morgen ga ik op vakantie. Wat gebeurt er met het pakketje als die vandaag niet bezorgd wordt maar morgen en dat ze dan voor een dichte deur staan..

Alvast bedankt,

jajadingesdeluxe

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
4K

Antwoorden (6)

als de buren het ook niet aannemen ordt het nog twee keer aangeboden in de regel. je vindt een geel briefje in de bus. vervolgens wordt het een poos op het postkantoor oid bewaard. en dan retour afzender gestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan verschillend zijn. Veel pakjes mogen aan de buren worden afgegeven als ze maar een berichtje daarvan bij jou in de bus doen. Dan weet je dat de buurman jou pakje heeft. Wanneer het verzekerd of aangetekend wordt verstuurd, dan krijg je een kennisgeving in de bus dat ze morgen opnieuw langskomen. Ben je dan nog niet thuis, dan geeft de kennisgeving aan waar je het pakje op kan halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet thuis bent wordt òf je pakketje bij de buren afgegeven, òf weer mee terug naar het postkantoor genomen, het wordt dan nog 1x aangeboden. Is het dan nog niet te bezorgen, wordt het pakketje 3 weken op het postkantoor voor je bewaard. Prettige vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van ons word altijd bij de buurvrouw afgeleverd, dan zeggen ze erbij dat het voor jullie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel mogen ze een pakje niet zomaar bij buren afgeven, want het kan ook dat je geen contact met je buren hebt, ruzie, of dat het buren zijn die het openmaken en zelf houden. Anders is het als je een briefje op de voordeur plakt met het verzoek het pakje af te geven op nr xx.
Als je dus morgen weg bent word het als eerst gevraagd aan de buren zijn je buren er niet word het aan je overburen gevraagd, en als het pakketje klein genoeg is gaat het door de deur tenminste als je niet hoeft te tekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals meer mensen al zeiden: je krijgt een geel ophaalbriefje in de bus en het wordt nog even bewaard op het postkantoor, daarna gaat het terug naar de afzender.

Als het een pakketje is dat dus niet in de brievenbus past dan is het gescand voor het verstuurd werd en heeft de afzender een bewijsje gekregen met een tracktrace code erop. Die code kun je invoeren op tracktrace.nl en dan kun je precies zien waar het pakje is. Dus: bij sorteercentrum, onderweg, tot "afgeleverd".

Is het pakje er niet op tijd, dat heb ik ook weleens, dan plak ik een briefje op de voordeur: Postbode mijn pakketje graag afgeven bij de buren op nr xx. Omdat die meestal wel thuis zijn. Eventueel kun je je buren ook zeggen dat er een pakje voor jou bij hun afgeleverd wordt.

Fijne vakantie alvast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een briefje op de deur weten inbrekers ook meteen dat je niet thuis bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat briefje hangt er alleen maar even tot het pakje afgeleverd is, en over het algemeen is dat overdag. Het lijkt me sterk dat er dan gelijk een inbreker naar binnen komt. Als ik weg moet, bv werken, terwijl ik een pakje verwacht dan plak ik dat briefje op. De postbode haalt het er altijd af als hij het pakje bij de buren afgeeft. Dit gaat om iets dat misschien 1 dag te laat aankomt. Dus op het moment dat vraagsteller op vakantie gaat, 's morgens bv, dat briefje op de deur, en een paar uur later is het er alweer af. Zoals ik ook aanraad: kijk op tracktrace waar het pakje zich bevindt, dan kun je exact zien wanneer je het verwachten kunt.