Kan je nu al een guirlande ophangen voor je keuken raam ? #zininkerst :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (6)

als je dat mooi vind gewoon doen.
ik ook al heel veel andere kerstlichtjes in mijn buurt hoor.
ik wacht zelf altijd tot sinterklaas weg is en dan komt de kerst spul erin.

Toegevoegd na 29 seconden:
ik ook = ik zie
13 jaar geleden
Mij lijkt het een beetje vroeg, maar als jij daar zin in hebt, moet je het gewoon doen, vind ik!! (Ik heb de eerste Kerstboom al bij mensen zien staan!!!)
Als je kinderen hebt, is het denk ik leuker om eerst Sinterklaas te vieren en daarna pas Kerstmis, anders is het van alles door elkaar...
Een (door kinderen zelf geknutselde) Sinterklaasguirlande is ook heel leuk voor het raam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je doen maar dan krijg je wel last met Piet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We leven in een vrij land dus het kan.
Bij mij wachten de kerstdozen tot de Sint weer weg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste lekker doen waar je zelf zin in hebt! Oliebollen kan je ook alweer overal kopen en pepernoten lagen dit jaar al in augustus in de winkels! Het grote nadeel van deze vroege start is dat het "speciale" er eerder af is!!! Maar dat is gevoelsmatig.

Er is (particulier) geen officiële begintijd om kerstversieringen op te hangen! Wel bestaan er afspraken in winkels en gemeenten om pas om 6 december te beginnen met de kerst, maar daar houden de winkeliers zich inmiddels (bijna) niet meer aan.
Wel is er een datum waarop je je kerstversiering moet weg hebben gehaald, namelijk met Driekoningen op 6 jan. 13 dagen na de kerst dus. Dit is de eerste christeliijke feestdag na de kerst en het zou ongeluk brengen oim hem dan te laten staan!

Mooi voorbeeld waarbij geloof en bijgeloof hand in hand gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kerstverlichting hangt hier in de diverse winkelcentra al zeker twee weken, dus ga je gang!