Wat is de juiste combinatie water en zeepsop om goed bellen te blazen met een bellen blaasflesje?

Ik heb al vanalles geprobeerd maar er komen weinig bellen uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag...>+1

Antwoorden (2)

1 kop afwasmiddel, 8 koppen lauw of warm water en 3 theelepels met glycerine (te koop bij drogisterijen) en alles goed door elkaar doen. De glycerine zorgt ervoor dat de bellenblaas wat elastischer wordt. Dit recept kun je ook gebruiken voor enorme bellen waar je zelf in kunt staan want daar komt het vandaan. De oplossing werkt het beste als de oplossing een dag nadat hij gemaakt is pas gebruikt wordt. Wanneer je in een erg droge ruimte of in erg droog weer wel spelen, of wanneer je bellen te zwaar lijken en snel naar de grond dalen, voeg langzaam water bij de mix net zo lang tot je de beste mix gevonden hebt. Bij elk beetje water dus wel even uitproberen.
14 jaar geleden
Ik heb een goed recept voor bellenblaas, maar ook een waarschuwing voor zelfgemaakte bellenblaas en jonge kinderen.

Eerst de waarschuwing:
Ik werk met jonge kinderen en deze vinden bellenblazen uiteraard prachtig. Uit deze ervaring geef ik je het volgende advies: Koop gewoon bellenblaas voor jonge kinderen! Als jonge kinderen een sterk schuimend middel als afwasmiddel binnen krijgen, kun je gelijk de de dokter bellen en krijgt het kind een anti-schuimmiddel toegediend.

Afwasmiddel en andere schoonmaakmiddelen zijn ontwikkeld om schoon te maken en niet om mee bellen te blazen. De originele bellenblaas bevat een detergent met een neutrale PH-waarde die niet giftig is. Ze zijn bij de speelgoedwinkel ook als navulling te verkrijgen in literflacons.

Voor ouder kinderen een recept:
100ml warm water, daarin 75ml afwasprodukt in oplossen. Voeg daarbij 2 eetlepel suiker en 2 eetlepels behangerslijm. Het geheel 1 nachtje laten rusten en dan 900ml water toevoegen.

Genoeg voor heel veel bellenblaasplezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima waarschuwing + 1 , nog een tip, bij de Action heb je navulflessen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 een heel goed recept! werkt fantastisch