Gisteren een jong parkietje gekocht, hij heeft nog geen enkele keer gefloten..Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker , zoiets kan ik wel waarderen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vogeltjes in een kooitje.........?
Denk 'ns na alsjeblieft....

Het beste antwoord

Het diertje is nu doodongelukkig:
Het is vastgegrepen, in een doosje gepropt, heen en weer geschudt, weer vastgegrepen, in een kooitje gestopt, in een vreemde omgeving neergezet.

Ik zou dan ook niet fluiten...jij?

Ik vind het sowieso een wonder dat vogels die de pech hebben om hun leven in een kooi te moeten slijten vaak nog redelijk overleven.
Het lijkt me een afschuwelijk leven, en de vogelopvang is er maar druk mee...al die kale papegaaien..

Om even terug te komen op je vraag: Nee, het beestje zou wel gek wezen om nu al z'n fluitje uit te laten..
Het is nu nog volledig getraumatiseerd.
Hopelijk voor het beestje ga je goed voor hem zorgen, laat je hem zo af en toe even de vleugeltjes strekken en zoek je een partner voor hem.
Parkietjes vereenzamen namelijk als ze hun leven alleen moeten leven.
Veel 'plezier' ermee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk ga ik goed voor hem zorgen!
Mijn vorige parkietje heeft een leven als god in frankrijk gehad..
Altijd een open kooi, hij kon gaan en staan waar hij maar wilde..Hij mocht de kruimeltjes van mijn bord eten, en gezellig op mijn schouder zitten, als hij daar zin in had.
Elke dag een stukje fruit en vers voer en water..
Ik zou wel willen dat ik zo goed verzorgd zou worden;-))
Maak je geen zorgen, Hij zal het goed hebben hier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn om dat te horen, je bent een dierenvriend! (al ziet je avator er wel zielig uit ;-)
Maar....geef het parkietje een vriendje, het zijn echt geen solitaire diertjes... je zou hem (en mij) er echt gelukkig mee maken.
Veel plezier met elkaar.
Rieneke1
14 jaar geleden
niets aan toe te voegen, +1

Andere antwoorden (4)

Door de verandering van omgeving kan hij nog wat gestresst zijn. Geef hem de tijd, laat hem de kat uit de boom kijken (figuurlijk hihi) en dan zal hij vanzelf los komen.
en zo niet...dan heb je gewoon een stille parkiet, ook die bestaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n vogeltje heeft ook al wat stress achter de boeg he, toen je hem kocht werd hij/zij gevangen, meegenomen naar je huis en word dan in een kooitje in een vreemde omgeving gestopt.

Beestje moet gewoon even wennen, even geduld hebben en hij/zij fluit je de oren van je hoofd.
(of niet en dan heb je idd een stille vogel)

Maar maak je geen zorgen hoor!
Hadden we met die van ons ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat parkieten niet fluiten. maar kanaries wel?
En dat jonge vogels eerst groot moeten worden voordat ze dat gaan doen.
En dat veel vogels momenteel in de rui zitten.
Het geslacht van invloed kan zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je parkietje is nog een beetje van slag.
Een parkiet fluit ook niet, het is geen zangvogel.
Van nature zal een parkiet een soort krijsgeluid maken.
Een parkiet kan uiteindelijk wel fluitgeluiden immiteren.
Sommige parkieten kunnen zelfs wordjes gaan napraten.
Wil je hem makkelijk tam krijgen, laat dan enkele pennen van zijn vleugels kortwieken. Dit doet geen pijn, lijkt als nagel knippen. Je parkiet kan dan alleen maar een stukje opvliegen maar niet tegen je ramen opvliegen. (dit is niet blijvend) Hou het parkietje vooral veel op de hand. uiteindelijk stapt ie vanzelf op je vinger.