Hoe heten de jaren waarin we nu leven?

Ik ben van de zestiger jaren, mijn dochter van de negentiger jaren. Hoe heten de jaren van nu?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7.7K

Antwoorden (11)

De millenniumjaren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, als wij terugblikken dan hebben we het over de zestiger jaren of de sixties, seventies enz.
Als men later terugkijkt naar deze tijd, zullen ze het wellicht hebben over 'het eerste decennium', want iets anders klinkt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zou best eens kunnen. De jaren nul klinkt zo lelijk. Mijn dochter is dan in het jaar 00 geboren... Bah!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alsof ze niet geboren zou zijn... klinkt inderdaad niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mijne ook ; ik vind het juist leuk. Ik noem het nú al 'de jaren nul'.
als het bijvoorbeeld over 1830 gaat zeg je ook de jaren 30 van de 19de eeuw, zo zal 2030 ook de jaren 30 van de 21ste eeuw worden. alleen weet ik niet hoe dat gaat voor de jaren 0 t/m 19 de jaren 0 of de jaren 10 hoor je niet zoveel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat is nou precies de vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus je weet het niet? waarom geef je dan antwoord?
Dat is inderdaad een probleempje. Zestiger jaren, tachtiger jaren, negentiger jaren, jaren zeventig,
the eighties, dat klinkt allemaal goed.
Voor de jaren 2000-2009 en 2010-2019 is het moeilijk
1 woord te verzinnen wat lekker klinkt en jaren 0
en jaren 10, da's echt niks.

Ik dacht zelf aan ''the nillties'', of jaren zero, of
de ronde jaren of milleniyears.
Leuk om daar wat voor te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we terugblikken naar de jaren 1900-1920, blijkt dat daar ook niets op verzonnen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zijn we creatiever dan vroeger.
Ik vind het juist leuk als er iets voor verzonnen zou worden.
De jaren nul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen universeel geaccepteerde naam voor het huidige decennium. In het Engels wordt weleens gesuggereerd "the Noughties" of "the Naughties"- als in nought/naught = 0.
Naughty heeft dan ook nog de grappige betekenis van ondeugend, stout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij verchillende radiostations hebben ze afgelopen jaar de top 100 van de jaren 2000 tot nu uitgezonden onder de naam: "Zero's top 100" en "zero's request".
Het zullen dus wel de "zero's" zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nuljaren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordige tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jaren 2000
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jaren tussen 00 en 10 "begin van de eeuw" en de jaren tussen 10 en 20 " de jaren 10".