Waarom zijn haarkleuringen en blonderingen van de kapsalon van betere kwaliteit dan die bij de drogist te koop zijn?

Als de kwaliteit van de kleuringen in de winkel ook goed zou zijn, zouden ook mensen met minder budget er mooi gekleurd en verzorgd bijlopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een minder budget kan je ook naar een kappersschool, hier ben ik voor wassen kleuren én knippen nog geen 30 euro kwijt.

Antwoorden (2)

De kleuringen van de drogist zijn schadelijker voor je haar. Dit komt doordat ze geschikt zijn voor ieder haartype. Om ieder haartype te kunnen kleuren is een hoog percentage waterstofperoxide nodig. Bij de kapper kunnen ze de verf helemaal aanpassen aan jou wensen, maar nog belangrijker... Aan jou haartype!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Vd drogist zijn veel algemener ,om makkelijk tot een voorlopig resultaat te komen .dus hoger waterstof% om maar bijna altijd goed te zitten ,ja hoger waterstof maakt de pigmenten instabiel ,dus verloopt snel .dat neemt progressief toe na een aantal x . De kapper met (hopelijk)kleur kennis kan geposeerder gerichter tot resultaten komen ,die ook weer te herhalen zijn .kleur kennis is niet moeilijk .hier een paar tips .gekleurd haar kan NIET lichter zonder bleek.lichter kleuren wordt gauw ,warmer (rood)donkerder kleuren gauw mat (groen) dat moet je met je recept compenseren .