Valt een zeilbootje van 22 kg en 3,38m lang niet om als je zeilt?

Ik wil een zeilbootje kopen om eens te leren zeilen.
Ik heb er eentje gevonden maar die weegt maar 22 kg.
Ik dacht zeer handig voor op de auto mee te nemen.
Maar valt de zeilboot niet om als je aan het zeilen bent als die maar 22 kg weegt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Nee hoor, de wind 'drukt' de zeilboot als het ware het water in. Natuurlijk valt een klein zeilbootje sneller om, maar, je krijgt hem ook sneller weer overeind.
Ga oefenen met zo'n klein bootje op een ondiepe plas, in Friesland zijn genoeg meren waar het op het diepste punt ongeveer 1 meter diep is. Ideaal zeilen, en val je om? Geen probleem, je staat op de bodem en tilt je lichte bootje zo weer rechtop!
Gewoon doen joh! Is leuk zo'n eenpersoonsbootje! En het voordeel is ook nog eens dat je niet zo veel wind nodig bent om lekker te kunnen zeilen!