boysssss please help de gootsteen is dicht het water is tot het eind hoe kan ik de goot weer openen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

emmer onder het chiffon en de dop open draaien dan loopt het water en vuil eruit...of met de ontstopper..plummer heet dat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehhh... de foto laat inderdaad een onstopper zien, maar helaas heet dat een unblocker... Een plumber (met een b) heeft 2 benen en is een stuk duurder: ook wel bekend als loodgieter... :)
Uhh, mag ik als girl ook antwoorden? :-)
Heel simpel, met ouderwetse soda. Flink veel soda in de gootsteen, kokend heet water erover en dit een aantal keer herhalen. Even met zo'n ploppertje en je kunt, als het goed is, weer de gootsteen gebruiken. Mijn oma gebruikte altijd koffieprut ter preventie. Eens in de week gooide ze de koffieprut door de gootsteen. Dat 'schraapte' het vet dan weg, aldus mijn oma. Ik doe dit dus ook een paar keer per week en heb nooit meer een verstopte gootsteen gehad. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zit de zwanenhals vol troep. Onderaan de zwanenhals zit een deksel, dat je er af kan draaien. Emmertje er onder en troep laten weglopen. Waarschijnlijk is hiermee het probleem al opgelost.
13 jaar geleden
Als je niets anders hebt, neem een plastic bakje, of glazen schaaltje, plaatst dit onder water op je afvoer en trek nu met een ruk het bakje/ schaaltje omhoog, direct duw je het weer omlaag en dan weer met een ruk omhoog, herhaal dit een paar keer en meestal is het probleem opgelost.
Pas op als je glas gebruikt dat het niet breekt.
Lukt dit niet, kijk onder je aanrecht bij de afvoer, daar kan je iets losdraaien en daar zit meestal vuil in, zet er eerst wel even een bak onder en bedenk dat je hele gootsteen kan leeg lopen, dus eerst even wat water er uit scheppen en in je w.c. gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi "op niveau" geantwoord :-)
onderaan de gootstaan zit een sifon oftewel een zwanenhals daar zit een draai dopje die je dan los draait waardoor je water uit je gootsteen laat lopen.
als je dat gedaan hebt en het water is uit je gootsteen doe dan crofty (ontstopper) in je gootsteen putje en doe er een beetje water bij. Laat het in weken een x aantal minuten en dan flink wat water bij doen om het door te spoelen. Maar ligt er ook aan wat je door gespoeld heb door je gootsteen. Zijn het haren dan zit het in je zwanenhals heb je vet in je gootsteen gespoelt dan moet je kokend water gebruiken anders crofty.