Is er ook een positieve versie van "glaasje draaien "?

Er moeten toch ook wel "goede " geesten en energieen zijn ? Dit in verband met de vragen over glaasje draaien . Als je bijvoorbeeld mediteert en je voelt een energie door je heen trekken die van buiten komt , dan is dat toch een "goede "energie ? Kan dat ook een geest zijn die bij je komt ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik begrijp uit je vraag dat je bang bent. Je kent angst. Deze angst is een poort en stel je je open juist voor de slecht entiteiten. Glaasje draaien heeft iets negatiefs. Voornamelijk omdat dit dan gedaan wordt door onervaren personen, die het meer als een grapje beschouwen. Verhalen dat je gek kan worden als je glaasje draait. Vergroot die angst dan ook nog door de donkere kamer, weinig licht, geen muziek (absolute stilte), voel de spanning (angst) van de andere personen. Bang dat jij iemand bent die ook gek wordt. Bang dat je misschien werkelijk met geesten gaat praten. De angst, de enorme angst is wat ze enorm kwetsbaar maakt voor negatieve entiteiten. Als je met entiteiten te maken gaat krijgen, zul je je enorm krachtig moeten opstellen. Zowel mentaal als energetisch. Je zegt energieën te voelen, deze energie zal je moeten kunnen beheersen. Sturen. De energie zal krachtig moeten zijn en jij zult krachtig in jezelf moeten blijven. JIJ BENT DE BAAS. wees de angst de baas. Tip: Vul de ruimte met jouw energie. Zorg dat jouw energie zo krachtig is dat die de entiteiten wegduwt. Naar de hoeken toe, tot buiten de ruimte. Stuur ze maar weg. Zelf zou ik niet op zoek gaan naar een andere versie van "glaasje draaien", ik zou blijven groeien in je eigen ervaringen. Als je groeit en je wordt fijngevoeliger en je energie wordt verfijnder, zul je zelf meer gaan ervaren op dit vlak. Een slechte entiteit geeft je wat angst. Dus als je bang wordt, wees krachtig. Een goede entiteit geeft je rust. Hij wil je helpen. Wordt fijngevoelig om dit verschil te kunnen voelen.

Nee, onmogelijk. Er zijn geen goede geesten. En ook geen slechte. Ze bestaan alleen in de gedachtenwereld van de kinderlijke psyche.

Ik heb alle antwoorden gelezen, ook de sites, en ik heb de indruk, dat je een soort poort opent, waarvan je niet weet, wie er binnen komt. En of die dan ook weer de vriendelijkheid/beleefdheid heeft, je daarna weer met rust te laten.... Volgens mij ben je op een heel ander niveau bezig als je mediteert : je bent dan bewust bezig met je eigen innerlijk - hoe je dit ook wilt noemen : je ziel, je geest, je " id", de ruimte en de vrede in je, je innerlijke groei, je mens-zijn, de levende vlam in jezelf.... Ik kan, eerlijk gezegd, niet voelen dat die kracht van buiten komt - maar ik ben nog niet zo erg thuis met mediteren....Dus ook of dat een positieve geest zou kunnen zijn, weet ik niet. Ik heb toch meer het gevoel, bij mediteren, dat je dichter bij de kern komt van wat jou "jou" maakt.

NEE,hetkan namelijk een geest zijn die je misleidt,die doet alsof hij iemand anders is.Je kunt wel goede geesten aantreffen maar je moet het nooit doen zonder de aanwezigheid van een betrouwbaar medium.

De enige goede manier van glaasje draaien is de draaiende beweging van je pols als je het glas naar je mond brengt. De energie die je voelt bij meditatie is geen geest die door je heen zweeft. Bij meditatie ontspan je het lichaam en maak je je gedachten leeg. Dat bij elkaar geeft een enorm ontspannen gevoel, dat kun je ervaren als een stroom energie. Er zijn wel degelijk goede en kwade 'entiteiten' Daarom mag je als je niet weet wat je doet of ervarig hebt met glaasje draaien dat ook NOOIT doen!

Iedereen kan overal last krijgen van geesten zowel goede als kwade. Bij het mediteren ben je positief bezig, maar je stelt je open voor energie, op dat moment ben je kwetsbaar en kan je last krijgen van kwade geesten, deze komen ongemerkt bij je binnen. Bij glaasje draaien is die kans wel 100 keer groter, positief glaasje draaien bestaat niet. Als je bij het mediteren een energie door je heen voelt trekken en het geeft een uitzonderlijk aangenaam gevoel, gepaard gaande met emotie en een blij gevoel dan is dat een positive energie (geest) die even laat voelen dat hij echt bestaat. Op zich zelf is dat een uitzonderlijke ervaring van jou, je moet wel een bijzonder mens zijn dit te mogen waarnemen Contact met een goede energie, kan zeer heftig zijn, met sterke vibratie's, hevig tranpireren en veel tranen, volkomen ondenkbaar voor al die mensen hier op g.v. die blijven ontkennen dat geesten niet bestaan.

glaasje draaien roept geen geesten op, want die bestaan niet. vooral adolescenten kunnen labiel zijn. het glaasje draaien kan deze mensen over het randje duwen, als zij al latent borderline of schizofrenie vatbaar zijn. gewoon niet doen, er komt niets positiefs uit. kom maar met de minnetjes!

Deze hele wereld bestaat uit energie en energieën. Elke energie heeft zijn eigen frequentie! Elk mens is een energie-eilandje op zich. We zitten vaak in elkaars energie, kan ook niet anders en is niets mis mee! Maar tijdens glaasje draaien zoek je een frequentie of energie die niet helemaal ok is. Is het de frequentie van iemand die al overleden is of is het de energie van jezelf op zijn zwakst op zijn negatiefst? We weten het niet! Ergens boor je iets aan, wat geen positief effect heeft. Bewijzen zijn er helaas te over, dat het effect negatief zou kunnen zijn, waarschijnlijk is de ingang van glaasje draaien op een dusdanig laag nivo dat het nooit een goede kans van slagen heeft. Ik zie het zo: je zit achter een radio en je zoekt een goede zender. Sommige radio's hebben beperkte vermogens en kunnen alleen maar een dubieuze zender bereiken. Helaas gaat dat ook op voor glaasje draaien, goede geesten of energieën zit kennelijk op een andere frequentie!!! Glaasje draaien is een beperkte manier om de goede zender te vinden!! Je vindt jammer genoeg alleen de slechte zenders, verder gaat het bereik niet.

geesten zijn demonen.. altijd ook als ze zich als goede geest voordoen. mensen laten zich misleiden doordat ze zich voordoen als geest van een overleden dierbare. altijd gevaarlijk dus altijd vermijden.

Glaasjedraaien zorgt ervoor dat de aanwezigen de antwoorden geven. Er is geen andere bron voor de antwoorden dan de aanwezigen. Geesten hebben er niets mee te maken. In de antwoorden, en vooral in de antwoorden tijdens vervolgsessies, spelen de verwachtingen van, en de sociale interacties tussen, de aanwezigen de grootste rol. Aangezien de verwachtingen negatief zijn, zal er meestal iets negatiefs uitkomen. Groepsprocessen doen dan de rest. Mensen die ontvankelijk zijn voor suggestie, de zogenaamde phantasy-prone personalities, worden wel heel sterk beïnvloed door de sessies. Die kunnen ook in hun gewone leven alles in verband gaan brengen met de uitkomsten van de sessie. Dat nemen ze dan weer mee in de volgende sessie, waardoor een zelfversterkend effect ontstaat. Zo kunnen de phantasy-prone personalities, zeker zij die al een neiging tot depressiviteit hebben, volkomen van slag raken en gekke dingen gaan doen. Een positieve versie van glaasjedraaien is nauwelijks mogelijk. Zoals gezegd hangen de uitkomsten af van de verwachtigingen van de aanwezigen. Binnen onze cultuur (!) kent iedereen die eraan begint de negatieve connotaties van glaasjedraaien. Als er een uitkomst is, zal die dus negatief zijn. Als de deelnemers geen phantasy-prone personalities zijn, en als ze geen neiging tot depressiviteit hebben, zal er niets gebeuren.

Jij kunt geen enkele invloed uitoefenen op de entiteit die afkomt op jouw roep. Je kunt dus zomaar opgezadelt worden met een gek. Ik heb het ooit een keer gedaan, en kreeg onmiddelijk mijn opa door. Ik had dus geluk. De realisatie van het feit dat dit geen spelletje meer was, de schrik daarbij, die kwam bij mij pas de volgende dag. Ik heb het nooit meer gedaan, en dat raad ik jou ook aan. Je weet niet wat je over jezelf afroept omdat je eenvoudigweg geen invloed kan uitoefenen op de 'gast' die je uitnodigt...

Nooit aan beginen. 1x gedaan Slechte ervaring mee

OK...dan zal ik ook maar wat minnetjes gaan aantrekken. Nee...er is geen positieve versie van glaasje draaien. Als het onzin is, dan is er sowies weinig positiefs aan. Het kan ook appeleren aan onbewuste of verdrongen angsten die mensen in zich hebben (ik ken dat zelf door een wart vreemde godsdienstige opvoeding). Wanneer dat gebeurt is dat ook niet fijn. Als er inderdaad energiëen zijn die zich zo manifesteren,kun je er donder op zeggen dat ze je niets te bieden hebben. Het is niet voor niets dat men in allerlei culturen z'n best doet die energiëen op afstand te houden. Het Tibetaans Dodenboek is een bekend voorbeeld van een "techniek" om geesten te begeleiden bij de oversteek, zodat ze niet in de buurt van de levenden blijven rondhangen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100