Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je make-up dragen op je paspoortfoto?

Bijv. Beetje mascara en oogpotlood

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zijn de officiële criteria voor een pasfoto:

4. Weergave gezicht
Acceptatiecriteria

Hoofd onbedekt
Gezicht volledig zichtbaar
Ogen volledig zichtbaar
Toelichting
Het gezicht is volledig zichtbaar als (de zijkanten van) het gezicht en de ogen niet bedekt zijn. Haar dat over de ogen (of delen daarvan zoals de oogleden) valt, dan wel anderszins de volledige zichtbaarheid van het gezicht verstoort, kan (geautomatiseerde) gezichtsherkenning belemmeren.

De ooraanzet (om de breedte van het hoofd vast te stellen) kan niet bepaald worden als de zijkanten van het gezicht bedekt zijn. Dat wil dus niet zeggen dat de oren zelf zichtbaar moeten zijn.
Er mag geen schaduwvorming in het gezicht, en met name bij de ogen zijn.
Accessoires zoals haarband, oorbellen e.d. mogen niet reflecteren.
Hoofdbedekking is alleen toegestaan op grond van godsdienstige, levenbeschouwelijke of medische redenen (zie uitzonderingsbepalingen).

Dus je ziet het, je mag gewoon mascara dragen, tenzij je je wimpers zolang maakt dat ze een schaduw vormen op je gezicht;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super! dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, make up is geen probleem.
Je oren mogen net bedekt zijn en je mag niet lachen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk als het maar en beetje is en je niet een kompleet anders gezicht erdoor heb : )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zeg jij! Er is ooit een kerel die heeft een paspoort aangevraagd met een pasfoto van hemzelf als clown, hij kreeg hem gewoon mee want zn oren waren zichtbaar en hij lachte niet.
Linkje: http://www.krux.nl/forums/showthread.php?t=22824
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep en daarna hebben ze meteen strengere regels toegepast ; (
Jah hoor dat mag gewoon en je mag ook. Een. Beetje lachen als je. Tanden maar niet zichtbaar zijn en de make-up zie je niet want het wordt zwart wit weergeven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb laatst zelf pasfotos laten maken, en ik had lippenstift op en oogpotlood. En dat was geen probleem. Ik mocht het er gewoon op laten zitten. Er werd niks van gezegd. En ik heb de pasfoto s laten maken bij een erkende fotograaf die weet wat de regels zijn dus ik ga er van uit dat wanneer het niet zou mogen hij me echt wel vriendelijk had verzocht mijn gezicht eerst te wassen voordat ik op de foto mocht. Dus volgens mij mag dat wel gewoon ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding