Wat is de beste volgorde?

Trouwjurk, make-up en haar.
In welke volgorde kan ik dit het beste doen? Eerst make-up, dan krijg ik het misschien op mijn jurk bij het aandoen. Eerst jurk, dan sta ik met mijn jurk in de badkamer. Eerst haar lijkt me helemaal niet handig...
Wie heeft tips en ervaring?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
19.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet bij mijn zus dat de kapster heel vroeg kwam, die deed het haar en de make-up. Daarna ging pas de jurk aan. En dat ging prima hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik deed een reactie. Ik bedoelde als antwoord op je vraag ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet hem als nog bij de antwoorden zou ik zeggen. Ik vind het in ieder geval waardevol...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waaw, trouwen! geen verstand van jurken en makeup, maar wel gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook van mij; van harte gefeliciteerd en een geweldige dag toegewenst!

Het beste antwoord

De volgorde is denk ik afhankelijk van wat voor soort jurk je heb. Toen ik ging trouwen werd mijn haar en make-up (bijna) tegelijk gedaan. En als laatste pas mijn jurk. Ook met hulp uiteraard. Voor mij was het goede volgorde.
Maar ja, ik kon dan ook in mijn jurk stappen en hoefde hem niet over mijn aan te trekken.
Mijn advies, vraag het aan degene die je komen helpen aankleden.
En gefeliciteerd, hoop dat je ontzettend geniet van je dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, hier heb ik echt wat aan. Mijn jurk is geen jurk, maar ee n rok en een bovenstuk. Dat bovenstuk moet over mijn hoofd...
Degene die me gaat helpen met aankleden is mijn dochter van 14. Ik kan maar beter voor mezelf op een rijtje hebben hoe ik het wil doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan denk ik dat het het makkelijkst is om eerst het bovenstuk aan te trekken. De rok kan altijd later wel. En zo blijven je kapsel en make-up goed. Zeker als het strak langs je hoofd. Wat denk ik wel het geval is.
En wat natuurlijk ook nog altijd kan is eerst oefenen met een proefkapsel, make-up en kleding. Kan je testen wat het makkelijkste gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor de tips. Hier heb ik echt wat aan.

Andere antwoorden (6)

1. Haar.
2. Jurk.
3. Make-up.

Waarom zou 't haar doen als eerste onhandig zijn?
De Jurk hoef je toch niet aan te doen in de badkamer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je eerst het haar doet moet de jurk er nog overheen.
Ik hoef de jurf niet aan te doen in de badkamer, maar met dat grote ding in de badkamer staan voor de make-up (die doe ik zelf) lijkt me onhandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah.. Is 't zo'n jurk die je over je heen moet aantrekken.
Om met je jurk te beginnen lijkt me het minst handige. Nee, eerst make-up en dan je haar en dan je jurk. Dan kan er niks meer mis gaan lijkt me?! (Dit is geen eigen ervaring trouwens)
Veel succes en een fijne dag alvast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst het haar en daarna de make-up, en als laatste de jurk.
Je jurk word altijd als laatste gedaan en als je dan bang bent dat er makeup in je jurk komt dan even een handdoek of kussensloop gebruiken als bescherming!
Negen van de tien keer heb je wel hulp met aankleden dus het gaat allemaal goedkomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik uit ga van de bruiloft van mijn zusje. Had zij eerst de jurk. Toen de make-up en als laatste pas het haar. Aangezien de jurk het gemakkelijkste te beschermen is...

Dus: 1. Jurk 2. Make-up 3. Haar...

Ook: 1. Jurk 2. Haar 3. Make-up is een optie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aaaaaaaah, alle mogelijkheden zijn nu weer langsgekomen... Deze vraag hier stellen helpt me niets... !!! :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me ook verstandig dat je, je laat adviseren door diegene die je haar en make-up doet. Ik zeg alleen hoe het bij mijn zusje gegaan is, omdat ik als bewust vrijgezel(lig)e meid niet erg snel zal trouwen. En daarbij heb ik het ook niet zo op make-up en jurken. Maar dat even ter zijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik weet het ook niet meer hoor?! Zou inderdaad maar advies vragen aan degene die je haar en make- up doet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless. Ik draag ook nooit make-up en jurken, dus vandaar ook de vraag hier.
Het is vreselijk lastig voor diegene die je make-up aanbrengt als je je jurk al aan hebt. Ze moet zich dan in alle bochten wringen. Datzelfde geldt voor je haar. Een visagiste is gewend om de make-up aan te brengen als het haar is gedaan. Heb je echter een bloem of versiering in het haar, of een sluier of sleep, dan wordt die sier als laatste aangebracht.

De officieële volgorde is:

1) Het haar, zonder insteek
2) De make-up (waarbij een haarband hoog op het voorhoofd wordt aangebracht om het haar in takt te houden)
3) De jurk (waarbij tijdens het aandoen een voile of dunne hoofddoek over het haar en gezicht wordt gehouden om haar en make-up te sparen)
4) De opsmuk voor het haar, de sluier of sleep

Ik wens je een heel mooie dag en veel geluk in het huwelijk.
14 jaar geleden
Ik fotografeer wekelijks bruiloften en meestal is de bruid gekapt en opgemaakt als ik kom!
Ze loopt dan nog gezellig rond in haar spijkerbroek want het aantrekken van de jurk is het laatste wat gebeurd!
Bij het aantrekken van de jurk zijn dan eventueel veel behulpzame handen om de jurk zo voorzichtig mogelijk over het hoofd te krijgen.
Hangt natuurlijk af van de jurk, bij sommige moet je er "instappen".
Als je de jurk over je hoofd doet kun je ook even een dunne doek voorzichtig om je hoofd wikkelen zodat de jurk niet onder de make-up zal komen.
Veel succes!!